طرز تهیه فلافل پفکی

در طرز تهیه فلافل پفکی می توانید متفاوت ترین سبک ساخت فلافل پفی به سبک لبانی را با استفاده از فلفل سیاه مشاهده کنید.

طرز تهیه فلافل پفکی

آیا تا به حال شده که بخواهید خودتان فلافل لبنانی درست کنید اما به نظرتان ترسناک بود؟ یا امتحان کردید و نتیجه خوبی نداشتید؟

در پست امروز من شما را از طریق فرآیند درست کردن فلافل‌های شگفت‌انگیز راهنمایی می‌کنم که به احتمال زیاد هر کسی را که به آن‌ها سرو می‌کنید تحت تأثیر قرار می‌دهد.

فلافل چیست؟

فلافل نخودی سرخ شده یا توپی است که از نخود آسیاب شده، لوبیا فاوا (لوبیا پهن) یا مخلوطی از هر دو تهیه می شود. این غذای اصلی خیابانی خاورمیانه و احتمالاً یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی در جهان است.

فلافل را نباید برای تمیه مصری اشتباه گرفت. تمیا اگرچه شبیه به هم هستند، اما از باقالی باقالی تهیه می شود و از نظر بافت و طعم با فلافل متفاوت است. مصری ها در مورد این تمایز بسیار جدی هستند، و هنگامی که هر دو را امتحان کردید، خودتان تفاوت را خواهید دید.

از سوی دیگر، فلافل لبنانی و تا حدودی از سراسر شام با استفاده از نخود درست می شود و کمی متفاوت چاشنی می شود. آنها کمی بزرگتر، بافت آنها کمی متراکم تر است و احتمالاً فلافلی هستند که شما می شناسید و می شناسید.

فلافل عالی چیست؟

هر جزء که وارد فلافل می شود بسیار مهم است. فلافل باید از بیرون ترد و در داخل نرم و کرکی باشد. آنها باید به اندازه کافی سبزی و پیاز تازه داشته باشند. پیاز زیاد و فلافل شما طعم بدی خواهد داشت. خیلی کم هستند و آنطور که باید مرطوب و کرکی نخواهند بود.

همه چیز در مورد تعادل است. تعادل سطح آقای میاگی.

برای درست کردن فلافل به چه چیزی نیاز داریم:

طرز تهیه فلافل پفکی

نخود (لوبیا گاربانزو): فقط از نخود خشک، خام استفاده کنید. آنها را به مدت 12 ساعت خیس کنید و مطمئن شوید که تا آنجا که می توانید آب را جایگزین کنید. با این کار تمام گازهای اضافی آزاد شده توسط نخود در طول آبرسانی مجدد خلاص می شود.

1/2 یک پیاز کوچک: من دوست دارم از پیاز قرمز برای این دستور استفاده کنم زیرا کمی شیرین تر هستند و طعم بیشتری دارند. اگر هیچ پیازی در دسترس ندارید، از هر نوع پیاز دیگری استفاده کنید. پیاز بسیار مهم است زیرا در حین پخت آب زیادی آزاد می کند که از خشک شدن فلافل شما جلوگیری می کند.

جعفری تازه، نعناع و گشنیز: آن ها طراوت، رطوبت و تعادل را به فلافل اضافه می کنند. به علاوه آن رنگ سبز تو باید اون رو داشته باشی

سیر: عمق طعم را بیشتر می کند.

ادویه جات: دانه های گشنیز طراوت می بخشند. زیره دارای طعم بسیار پیچیده ای است و به تسکین نفخ کمک می کند که همیشه در مورد نخود وجود دارد. فلفل سیاه، برای کمی لگد زدن.

جوش شیرین + آب لیمو: جوش شیرین یک ترکیب قلیایی است که در ترکیب با اسیدیته (آب لیمو) دی اکسید کربن (CO2) آزاد می کند. به عبارت دیگر، این واکنش شیمیایی حباب های هوای زیادی آزاد می کند که فلافل ما را بسیار سبک و کرکی می کند. ای علم!

آب: اضافه کردن آب به این مخلوط ممکن است متناقض به نظر برسد درست است؟ اما در واقع این همه معنی در جهان است. مخلوط شما برای مرطوب ماندن به کمی دست کمک نیاز دارد زیرا نخود مانند یک اسفنج آب را جذب می کند. اگر آنها را همانطور که هستند سرخ کنید، احتمالا خیلی زود خشک می شوند.

طرز تهیه فلافل لبنانی

درست کردن فلافل بسیار آسان و بسیار مفید است. این چیزی است که باید بدانید

  1. در غذاساز، نخود، سبزیجات (گشنیز، جعفری، نعناع)، پیاز، سیر و دانه های گشنیز را قرار دهید. 30 ثانیه مخلوط کنید و سپس کناره ها را تمیز کنید تا مخلوط به داخل برود. سپس بقیه ادویه ها (زیره، نمک، فلفل)، جوش شیرین و آب لیمو را اضافه کنید. دوباره مخلوط کنید و بعد از حدود 45 ثانیه کناره ها را با قاشق به سمت پایین تمیز کنید. همانطور که در عکس نشان داده شده است آنقدر هم بزنید تا بافت صاف و سبک شود.
  2. مخلوط را به یک کاسه منتقل کنید. 2 قاشق غذاخوری آب اضافه کنید. آن را با هم مخلوط کنید. آب به سرعت جذب می شود. این کمک می کند تا فلافل ها بعد از سرخ شدن نرم و سبک شوند. مخلوط فلافل را فشار دهید تا سطح صافی داشته باشد و کنار بگذارید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند.
  3. اسکوپ بستنی را در آب آغشته کنید، سپس داخل مخلوط فلافل بریزید، روی آن را صاف کنید و لبه های آن را با دست تمیز کنید. این به آن‌ها کمک می‌کند تا از ظرف جدا شوند. گلوله فلافل را (هنوز در ظرف بستنی) در کنجد آغشته کنید و توپ فلافل را مستقیماً در روغن داغ رها کنید.
  4. هر بار 2 تا 3 توپ را سرخ کنید و هر بار اسکوپ بستنی خود را در ظرف آب بشویید تا فلافل به قاشق بستنی نچسبد. حدود 5-7 دقیقه طول می کشد تا روی حرارت متوسط ​​رو به بالا قهوه ای شوند. سرخ کنید تا رنگ آن قهوه ای شود، سپس با قاشق سوراخ دار از روغن خارج کنید و با دستمال کاغذی روی بشقاب قرار دهید.
طرز تهیه قورمه سبزی: یکی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی

فلافل خود را با سس تاهینی، هوموس و البته مقداری نان سرو کنید!

از این اشتباهات رایج اجتناب کنید

اضافه کردن آرد به مخلوط: این یک آرد معمولی و در عین حال بزرگ است. مردم تمایل دارند که این را به عنوان یک چسب در نظر بگیرند، اما مخلوط فلافل به آن نیاز ندارد. اگر اندازه گیری های شما خوب باشد در روغن خراب نمی شود. علاوه بر این، آرد فلافل شما را بسیار خشک می کند زیرا تمام رطوبت را جذب می کند. بنابراین، به طور خلاصه: بدون آرد همه منظوره، آرد خود جوش، آرد نخودچی یا هر نوع آرد.

از نخود خشک استفاده کنید: این یک نخود بزرگ دیگر است. شما نمی توانید فلافل خوبی را با استفاده از کنسرو نخود درست کنید زیرا آنها از قبل پخته شده اند و خیلی نرم هستند. آنها در روغن متلاشی می شوند و آن را به یک آشغال لجن تبدیل می کنند. به جای آن از نخود خشک استفاده کنید و حداقل 12 ساعت در آب خیس کنید.

مخلوط خود را خیلی خوب مخلوط نکنید: مخلوط فلافل شما باید یکدست باشد (به تصویر بالا مراجعه کنید). شما نباید تکه های زرد کوچکی از نخود یا پیاز ببینید. مطمئن شوید که به خوبی مخلوط شده است تا مطمئن شوید که به طور یکنواخت پخته می شود.

استفاده از بکینگ پودر: این یک معامله شکن نیست و همه چیزهایی که در نظر گرفته می شود یک چیز بسیار کوچک است. با این حال، جوش شیرین بسیار قوی تر از بیکینگ پودر است، به این معنی که شما به مقدار بسیار کمتری از آن نیاز خواهید داشت. این مهم است زیرا ما سعی می کنیم مواد خشک زیادی را به مخلوط خود اضافه نکنیم.

طرز تهیه فلافل پفکی

سوالات رایج:

آیا فلافل را می توان منجمد کرد؟ بله آنها میتوانند. توصیه می کنم آنهایی را که روی خوردنشان حساب نمی کنید نیم سرخ کنید. بگذارید خنک شوند و در زیپ یخ بزنند. هر زمان که نیاز بود فلافل خود را از حالت یخ زده سرخ کنید. به نظر من این روش بسیار خوبی برای حفظ فلافل است.

آیا فلافل پخته می شود؟ بله کاملا. توصیه می‌کنم آن‌ها را به شکل نان‌هایی درآورید، دو طرف آن‌ها را به آرامی با روغن بمالید و در دمای ۴۲۵ درجه فارنهایت به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه بپزید. زمان پخت بسته به فر شما و اندازه فلافل شما متفاوت است.

آیا می توانم فلافل را تابه ای سرخ کنم؟ بله، تو میتونی. برای سرخ کردن آن ها در تابه ای کم عمق، آنها را به شکل کتلت درآورید و همین کار را انجام دهید. زمان سرخ کردن باید خیلی کوتاهتر باشد پس مراقب آنها باشید.

کارت دستور غذا

فلافل به سبک لبنانی

کرکی، سبک و فوق العاده ترد. این دستور العمل ساده روند درست کردن فلافل عالی را در خانه شما راهنمایی می کند
 دورهغذای اصلی
 غذالبنانی، مدیترانه ای، خاورمیانه ای
 کلمه کلیدیمعتبر، دستور برگر، فلافل، لبنانی، دستور پخت، وگان
 زمان آماده سازیدقیقه
 زمان پخت20 دقیقه
 خدمات10 فلافل
 کالری160 کیلو کالری
 نویسندهادریس

عناصر

فلافل

  • 250 گرم نخود خشک که یک شب خیس خورده است
  • ½ پیاز کوچک
  • ¼ فنجان جعفری
  • ¼ فنجان گشنیز
  • 4-6 برگ نعناع
  • حبه سیر
  • ½ قاشق چایخوری دانه گشنیز
  • قاشق چایخوری زیره
  • ½ قاشق چایخوری فلفل
  • قاشق چایخوری نمک
  • ½ قاشق چایخوری جوش شیرین
  • قاشق غذاخوری آب لیمو
  • قاشق غذاخوری آب
  • لیتر روغن برای سرخ کردن روغن نباتی یا روغن آفتابگردان
  • ⅓ فنجان دانه کنجد برشته نشده

سس تاهینی

  • ¼ فنجان تاهین
  • ¼ فنجان ماست ساده (یا ماست نارگیل)
  • ¼ فنجان آب لیمو
  • برگ نعناع خرد شده
  • نمک واسه مزه، نمک برای طعم دادن
  • ⅓ فنجان آب
مدل سالاد کاهو با تزئین خیار و گوجه و هویج

دستورالعمل ها

آماده سازی شب قبل:

  • نخود را یک شب در آب خیس کنید. می توانید هر 6-8 ساعت آب را عوض کنید.

درست کردن سس فلافل و تاهینی:

  • در غذاساز، نخود، سبزیجات (گشنیز، جعفری، نعناع)، پیاز، سیر و دانه های گشنیز را قرار دهید. 30 ثانیه مخلوط کنید و سپس کناره ها را تمیز کنید تا مخلوط به داخل برود. سپس بقیه ادویه ها (زیره، نمک، فلفل)، جوش شیرین و آب لیمو را اضافه کنید. دوباره مخلوط کنید و بعد از حدود 45 ثانیه کناره ها را با قاشق به سمت پایین تمیز کنید. همانطور که در عکس نشان داده شده است آنقدر هم بزنید تا بافت صاف و سبک شود.
  • مخلوط را به یک کاسه منتقل کنید. 2 قاشق غذاخوری آب اضافه کنید. آن را با هم مخلوط کنید. آب به سرعت جذب می شود. این کمک می کند تا فلافل ها بعد از سرخ شدن نرم و سبک شوند. مخلوط فلافل را فشار دهید تا سطح صافی داشته باشد و کنار بگذارید.
  • سس تاهینی خود را درست کنید: در یک کاسه همه مواد به جز آب (تاهینی، ماست، آبلیمو، نعناع و نمک) را اضافه کنید و مخلوط کنید. سپس آب را اضافه کرده و مخلوط کنید. کنار بگذارید.
  • قابلمه خود را تا نیمه با روغن پر کنید. روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید. متناوباً می‌توانید آن‌ها را در تابه‌ای کم عمق سرخ کنید، اما در چنین شرایطی آن‌ها را به‌صورت نان‌دار سرخ کنید نه به‌صورت توپک. باید چند دقیقه طول بکشد تا روغن داغ شود. برای تست، مقدار کمی آب را در روغن داغ بریزید. باید غش کند.
  • از آنجایی که از یک قابلمه کوچک برای سرخ کردن فلافل استفاده می کنیم، آنها را با قاشق بستنی گرد می کنیم. یک کاسه آب، دانه های کنجد، مخلوط فلافل و یک بشقاب بزرگ که با دستمال کاغذی پوشانده شده است، داشته باشید.
  • اسکوپ بستنی را در آب آغشته کنید، سپس داخل مخلوط فلافل بریزید، روی آن را صاف کنید و لبه های آن را با دست تمیز کنید. این به آن‌ها کمک می‌کند تا از ظرف جدا شوند. گلوله فلافل را (هنوز در ظرف بستنی) در کنجد آغشته کنید و توپ فلافل را مستقیماً در روغن داغ رها کنید. هر بار 2 تا 3 توپ را سرخ کنید و هر بار اسکوپ بستنی خود را در ظرف آب بشویید تا فلافل به قاشق بستنی نچسبد. حدود 5-7 دقیقه طول می کشد تا روی حرارت متوسط ​​رو به بالا قهوه ای شوند. سرخ کنید تا رنگ آن قهوه ای شود، سپس با قاشق سوراخ دار از روغن خارج کنید و با دستمال کاغذی روی بشقاب قرار دهید.
امتیاز بدهید
مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.