طرز پخت مرغ با کلم بروکلی و فلفل دلمه ای

در طرز پخت مرغ با کلم بروکلی و فلفل دلمه ای می توانید طرز تهیه پخت آسان یک مرغ سالم با سبزیجات و تجربه یک آشپزی آسان و خاطره انگیر را داشته باشید.

دستور تهیه لقمه مرغ

لقمه مرغ گوشتی با کلم بروکلی و فلفل دلمه ای – به دنبال یک شام سریع و آسان در شب هستید؟ این دستور پخت آسان مرغ با سبزیجات تازه و مغذی بسته بندی شده و در یک سس سرخ کردنی خوش طعم پوشانده شده است. ما به سرعت لقمه های مرغ ترد و لطیف را سرخ می کنیم و آنها را در یک سس خوش طعم عسلی با گلچه های بروکلی و فلفل دلمه ای می ریزیم. اگر می‌خواهید کربوهیدرات خود را کم نگه دارید، این سرخ کردن سریع و آسان مرغ به خوبی با برنج یا برنج گل کلم جفت می‌شود. فقط 20 دقیقه برای درست کردن آن زمان دارید و خانواده خود را با طعم شگفت انگیز آن شگفت زده خواهید کرد!

طرز پخت مرغ با کلم بروکلی و فلفل دلمه ای

لیست مواد لازم برای لقمه مرغ با کلم بروکلی و فلفل دلمه ای

1 پوند (450 گرم) سینه مرغ بدون پوست بدون استخوان ، به قطعات 1 اینچی بریده شده
2 قاشق غذاخوری روغن نباتی
2 1/2 فنجان گل کلم بروکلی ، به قطعات کوچک خرد شده و آبکشی شده
فلفل دلمه‌ای قرمز بزرگ 1 عدد دانه‌شده و خرد شده
3 حبه سیر ، خرد شده
1 قاشق غذاخوری زنجبیل تازه پوست کنده و ریز خرد شده
1 قاشق چایخوری فلفل قرمز فلفل قرمز ، اختیاری
سس سرخ شده را هم بزنید

طرز پخت مرغ با کلم بروکلی و فلفل دلمه ای

2 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت ، اختیاری
3/4 فنجان آب مرغ کم سدیم
3 قاشق غذاخوری سس سویا کم سدیم
1 قاشق غذاخوری عسل
1 قاشق غذاخوری سس سریراچا ، اختیاری
1 قاشق غذاخوری روغن کنجد برشته شده

طرز پخت مرغ با کلم بروکلی و فلفل دلمه ای
طرز تهیه وپخت

1. برای سرخ کردن لقمه های مرغ: در یک کاسه کوچک ، سس سویا را با نشاسته ذرت مخلوط کنید، سپس آب مرغ، روغن کنجد، سیریراچا و عسل را با هم مخلوط کنید. کنار بگذارید. مرغ را با حوله کاغذی خشک کنید و با کمی نمک و فلفل سیاه مزه دار کنید.

2. 1 قاشق غذاخوری روغن را در یک تابه نچسب بزرگ روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید. لقمه های مرغ را به ماهیتابه اضافه کنید و قطعات را در یک لایه یکنواخت از هم جدا کنید. مرغ را تا نیمه پخت، حدود 6 دقیقه بپزید. لقمه های مرغ را داخل بشقاب بریزید و روغن را در ماهیتابه بگذارید.

طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد

3. یک قاشق غذاخوری دیگر روغن به ماهیتابه اضافه کنید. بروکلی، فلفل دلمه ای، زنجبیل و سیر را به آن اضافه کنید و سبزیجات را حدود 4 دقیقه تفت دهید تا نرم شوند.

4. سس سرخ شده را سریع هم بزنید، سپس داخل ماهیتابه بریزید و بپزید و مرتب هم بزنید تا سس غلیظ شود و سبزیجات نرم شوند حدود 1 تا 2 دقیقه.

5. در صورت تمایل، مرغ را اضافه کنید و با سس سرخ شده بیشتری مزه دار کنید. لقمه های مرغ را با کلم بروکلی و فلفل بلافاصله روی برنج، برنج گل کلم یا به تنهایی سرو کنید . در صورت تمایل با تکه های فلفل قرمز یا دانه های کنجد بپاشید یا با سرایراچا بپاشید. لذت ببرید!

طرز پخت مرغ با کلم بروکلی و فلفل دلمه ای

نکاتی در مورد دستور تهیه لقمه مرغ

این دستور پخت آسان مرغ بسیار همه کاره است و به اندازه دلخواه شما امکان سفارشی سازی را فراهم می کند. در اینجا چند نکته برای بهتر کردن آن وجود دارد:

مرغ را به قطعات یکسان برش دهید تا به طور یکنواخت بپزد. اطمینان حاصل کنید که مرغ را زیاد نپزید وگرنه خشک و سفت می شود.
در صورت تمایل می توانید سینه مرغ را با ران مرغ نیز تعویض کنید.
کلم بروکلی و فلفل ها را تا زمانی که نرم و ترد نشوند تفت دهید تا بهترین بافت را بدست آورید. اگر گلهای کلم بروکلی را نرم تر دوست دارید، می توانید از قبل آن ها را سفید کنید.
اگر احساس می‌کنید کمی غلیظ است، می‌توانید تا 1/4 فنجان (60 میلی‌لیتر) آب به سس سرخ‌کرده اضافه کنید.
آیا می توانیم از سبزیجات دیگر در سرخ کردن مرغ استفاده کنیم؟
مطمئناً، می‌توانید سبزیجات دیگری را که ممکن است در دسترس داشته باشید، اضافه کنید. این سبزیجات دیگر نیز به خوبی کار می کنند: کلم، کدو سبز، جوانه لوبیا، لوبیا سبز، قارچ، بوک چوی یا ذرت بچه.

طرز تهیه فلافل پفکی

باقی مانده مرغ را چگونه و چه مدت نگهداری کنیم؟


می توانید باقی مانده مرغ را تا 3 روز در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید، به آرامی در مایکروویو یا روی اجاق گاز با چند قطره آب گرم کنید تا سس شل شود.

امتیاز بدهید
مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.