راهنمای خرید تونیک راحت و زیبا

تونیک به لباسی شبیه پیراهن یا بلوز گفته می‌شود که قد آن تا زیرباسن است. این لباس در گذشته هم بسیار محبوب بود و الان هم به‌دلیل تنوعی که در رنگ و طرح دارد، همچنان کاربردی و رایج است.

تونیک زنانه را می‌توانید در منزل یا دورهمی‌های دوستانه و حتی مهمانی بپوشید؛ فقط باید به نحوه ست کردن آن با شلوار و کفش و سایر اکسسوریها توجه کنید. اگر تا پایان این مقاله همراه ما باشید، نکات جالب و کاربردی درباره نحوه انتخاب تونیک و ست کردن آن برایتان داریم.

 

تونیک کیوت

چرا تونیک محبوب و پرطرفدار است؟

  • گشادبودن و آزادی تونیک باعث می‌شود هم پوشیدن آن و هم فعالیت با این لباس، راحت باشد.
  • این لباس را می‌توانید در استایلهای مختلف مجلسی و اسپرت بپوشید و به‌راحتی ست کنید.
  • چون قد تونیک بلند است و اغلب آستین دارد، پوشش مناسبی برای خانمهای باحجاب ایجاد می‌کند.
  • به علت آزادبودن، اشکالات اندامی را می‌پوشاند و هم برای افراد چاق و هم افراد لاغر مناسب است.
  • این لباسها اغلب با پارچه‌های سبک و خنک دوخته می‌شوند و برای تابستان و گرما مناسبند؛ اما تونیکهای ضخیم و پشمی هم وجود دارند که می‌توانید در فصول سرد سال آنها را به‌همراه ژاکت یا کت بپوشید و گرم شوید.
  • اغلب تونیکها را می‌توانید به‌جای مانتو در بیرون منزل بپوشید.
  • این لباس همیشه مد است و اگر جنس مرغوب و باکیفیتی داشته باشد، می‌توانید چند سال آن را بپوشید.

 

چطور تونیک را برای استایلهای مختلف ست کنید؟

1. ست کردن با دامن

تونیک و دامن را می‌توانید در منزل یا مهمانیهای عصرانه بپوشید؛ کافیست به هماهنگی رنگ آنها با هم دقت کنید. برای زیردامن، جوراب‌شلواری انتخاب مناسبی است. می‌توانید از یک آویز بلند هم برای تکمیل استایلتان استفاده کنید.

 

2. تونیک در فصل گرم سال

اگر تونیک شما از پارچه‌های نخی و لینن تهیه شده باشد، سبک و خنک است و می‌توانید آن را در تابستان و در سفر به مناطق گرم هم بپوشید. در شهرهای ساحلی می‌توانید تونیکهای رنگی و طرحدار را با دامن رنگی و بلند ست کنید یا به‌همراه شلوار جین، عینک آفتابی و صندل یک تیپ ساحلی راحت و جذاب داشته باشید.

 

3. ست کردن تونیک در فصل پاییز و زمستان

در فصول سرد سال می‌توانید تونیکی با جنس ضخیم انتخاب کنید و یک کت یا ژاکت بافت هم روی آن بپوشید. همچنین برای گرم‌‌ماندن می‌توانید از شال و کلاه بافتنی همرنگ با این لباس هم استفاده کنید. یک نیم‌بوت زیبا هم می‌تواند کامل‌کننده استایل زمستانی شما باشد.

 

4. استایل اسپرت

برای استایل اسپرت، می‌توانید از تونیکهایی با پارچه‌های ساده و یا چهارخانه به‌همراه شلوار جین استفاده کنید. استفاده از شال در این استایل، مناسب‌تر از روسری است. اگر تونیک شما طرحدار است، بهتر است یک شال ساده با رنگ هماهنگ را استفاده کنید.

 

5. تونیکهای مجلسی

معمولا تونیکهای مجلسی را با پارچه‌های لطیف و مرغوب از جنس حریر، ریون یا پارچه‌های کارشده می‌دوزند. این لباسها را می‌توانید با جوراب‌شلواری بپوشید یا با ساپورت و شلوار جذب ست کنید. برای استایل مجلسی ممکن است بخواهید یقه لباسها کمی باز باشد یا تونیک شما دوخت و مدل رسمی داشته باشد. برای تکمیل استایل مجلسی می‌توانید کفش پاشنه‌دار بپوشید.

مدل مو برای تولد دوستم

ست کردن استایل تونیک

6. استفاده از تونیک در فضای بیرون و جای مانتو

به دلیل اینکه تونیک یک لباس راحت و آزاد است، می‌توانید نوع آستین‌دار و یقه بسته آن را با شلوار مناسب و کفش اسپرت، بیرون از منزل و به‌جای مانتو بپوشید.

 

7. استایل تین‌ایجری با تونیک

تولیدکنندگان تونیکهای دخترانه معمولا سعی می‌کنند با برشها و طرحهای پارچه، لباس را از حالت سادگی درآورند. این تونیکها با چند دکمه یا کمربند تزیین می‌شوند یا از ناحیه کمر، با برشی جدا می‌شوند. ممکن است قسمت پایین کمر با چند چین، حالت دامن پیدا کند.

دختران جوان می‌توانند این لباس را با شلوار جین بپوشند. همچنین در فصل سرما می‌توانند روی آن یک هودی یا کاپشن بپوشند تا تیپ متفاوتی را تجربه کنند.

 

راهنمای خرید تونیک

معرفی 18 مدل تونیک زنانه

 

نحوه انتخاب بهترین تونیک

1. انتخاب براساس اندام

همان‌طور که گفتیم، تونیک گشاد است و اشکالات شکم و پهلوها را می‌پوشاند. اما موقع خرید به قد لباس و تناسب ان با اندام خودتان هم توجه کنید. هرچقدر قد این لباس بلندتر باشد، اندام شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد. در بازار تونیکهای جذب هم وجود دارند که اگر پهلو و باسن متناسبی دارید می‌توانید از آنها هم استفاده کنید.

 

2. رنگ و طرح تونیک زنانه

تونیکها با پارچه‌های مختلف و در مدلهای متنوعی تولید می‌شوند. رنگهای ساده را می‌توانید به‌راحتی ست کنید و همه‌جا بپوشید.

مانتو لنین اسپرت

لباسهای طرحدار به استایل شما تنوع و زیبایی می‌بخشد و ان را از یکنواختی خارج می‌کند.

در فصل تابستان می‌توانید از پارچه‌های خنک استفاده کنید. اگر می‌خواهید تونیک را در مهمانی بپوشید، انواع کارشده آن وجود دارند که با گلدوزی یا نوارهای خامه‌دوزی تزیین شده‌اند.

 

3. انواع دوخت و مدل

این لباس هم در انواع بدون آستین یا باآستین تولید می‌شود که با توجه به موقعیت، می‌توانید انتخاب مناسبی داشته باشید. همچنین تنوع زیادی در برشها و یقه لباس دیده می‌شود.

ممکن است شما یقه گرد ساده را ترجیح دهید یا از یقه‌های بزرگ خوشتان بیاید. تونیک شما ممکن است جیب داشته باشد یا در قسمت کمر، با یک برش از بالاتنه جدا شود.

هرکدام از این مدلها، جلوه متفاوتی به اندام شما می‌دهند و برای استایل خاصی مناسب هستند.

 

تونیک راحت و زیبا

نکته پایانی: تونیک یک انتخاب کاربردی برای شرایط مختلف

داشتن یک تونیک زیبا در بین لباسهایتان، به شما کمک می‌کند در موقعیتهای مختلف بتوانید استایل جذابی داشته باشید. باتوجه به جنس و طرح و مدل تونیک، می‌توانید ان را در مهمانی یا منزل بپوشید.

هنگام خرید به جنس پارچه دقت کنید تا مناسب فصل باشد. همچنین به این موضوع فکر کنید که می‌خواهید آن را با چه شلواری ست کنید.

تنوع تونیکهای موجود در فروشگاهها آنقدر زیاد است که با هر سلیقه‌ای می‌توانید انتخاب دلخواهتان را داشته باشید.

5/5 - (5 امتیاز)
مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.