راهنمای خرید سرهمی زنانه و دخترانه

سرهمی زنانه ازجمله لباسهایی است که قبلا خانمها آن را بیشتر در خانه می‌پوشیدند یا محبوب دختربچه‌ها بود؛ چون لباس راحتی است. اما الان باتوجه به تنوعی که در طرح و رنگ و مدل سرهمیها وجود دارد، برای مجالس و مهمانیها هم مناسب هستند. البته باید موقع خرید، به مواردی توجه کنید که در این مقاله به آنها اشاره می‌کنیم.

 

انواع سرهمی زنانه برای استایلهای مختلف

سرهمی لباس راحتی است که قسمت بالاتنه به قسمت پایین آن متصل است. شاید فکر کنید سرهمی را باید در خانه بپوشید؛ اما با تنوعی که سرهمی‌های زنانه دارند، می‌توانید آنها را در موقعیتهای مختلف به‌تن کنید.

 

1. سرهمی مجلسی

برای مهمانیها و مجالس رسمی باید سرهمی‌هایی را بپوشید که از پارچه‌های مرغوب و باکیفیت دوخته شده باشند و برشهای رسمی داشته باشند. لباسهای کارشده و دارای جواهردوزی و نگین‌دوزی، استایل شما را شیک‌تر و مجلسی‌تر می‌کند. همچنین می‌توانید از اکسسوریهای مناسب هم استفاده کنید. در مهمانیها معمولا افراد پیراهن یا کت و دامن می‌پوشند؛ پوشیدن یک سرهمی شیک، شما را خاص و متفاوت می‌کند.

سرهمی رسمی

 

2. استایل روزمره و کژوال با سرهمی

پوشیدن سرهمی در جمع‌های دوستانه باعث می‌شود درعین راحتی، زیبا و خوش‌تیپ هم به‌نظر برسید. سرهمی اندام شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد و تنوع طرح و رنگ آن، کار انتخاب را برایتان راحت‌تر می‌کند.

اگر می‌خواهید استایل اسپرتی داشته باشید، سرهمی جین هم می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد.

سرهمی کژوال جین

 

3. سرهمیهای خانگی

برای اینکه در خانه راحت باشید، بهتر است از سرهمیهای نخی که سبک و خنک هستند، استفاده کنید. این لباسها قیمت مناسبی هم دارند.

 

مدل کیک روز معلم شیک 1402

 

نکاتی برای ست کردن سرهمی

خرید سرهمی مشکی

1. تنوع مدل و طرح سرهمی زنانه

سرهمی انواع مختلفی دارند براساس سلیقه خودتان می‌توانید مدل مناسبتان را انتخاب کنید. ممکن است بخواهید از سرهمی آستین کوتاه یا آستین بلند استفاده کنید. بعضی از سرهمی‌های مجلسی هم آستین ندارند.

برای انتخاب یقه باز، بسته، یقه هفت، چپ و راست و سایر انواع یقه هم دستتان باز است. شاید سرهمی تاپ با شلوار یا شلوارک را دوست داشته باشید؛ شاید هم تاپ و دامن یا بلوز و دامن را ترجیح دهید.

بعضی از سرهمیها جیب دارند؛ بعضی از آنها با یک زیپ یا چند دکمه در پشت یا پهلویشان بسته می‌شوند. ممکن است بخواهید از کمربند روی سرهمی استفاده کنید یا نوع کمرکشی آن را بپوشید تا شما را کمرباریک نشان دهد. بهتر است از کمربندی همرنگ با کفشتان استفاده کنید تا جلوه زیباتری به استایلتان بدهد.

 

2. استفاده از اکسسوری به همراه سرهمی زنانه

 سرهمیهایی که طرح ندارند و با پارچه ساده دوخته شده‌اند، به همراه اکسسوری جذاب‌تر می‌شوند. اگر از رنگهای مکمل یا متفاوت برای کمربند، کفش، گردنبند یا ساعتتان استفاده کنید، کنتراست زیبا و دلپذیری را ایجاد می‌کنید.

 

 

برای خرید سرهمی زنانه مناسب به چه نکاتی باید توجه کنید؟

1. جنس پارچه

سرهمی‌های خانگی معمولا از پارچه‌های نخی تهیه می‌شوند تا راحت و سبک باشند و ایجاد حساسیت نکنند؛ اما برای انواع مجلسی آن، پارچه‌های دیگری هم به‌کار می‌رود که ممکن است لخت یا دارای ایستادگی باشند.

برای افزایش طول عمر و کیفیت سرهمی‌ها، معمولا از پارچه‌های ترکیبی پنبه-پلی‌استر استفاده می‌شود. پارچه‌هایی که تراکم بیشتری دارند، بدن شما را در فصول سرد سال، گرم نگه می‌دارند.

هنگام خرید به جنس پارچه دقت کنید تا کیفیت مناسبی داشته باشد و در اثر پوشیدن و شستشو، خراب نشوند.

 

2. اندازه و تناسب با اندام

قد سرهمی‌هایی که با شلوار هستند، معمولا تا مچ پای شماست؛ اما اگر بخواهید از سرهمی تاپ شلوارک یا تاپ دامن استفاده کنید، باید به شرایط و موقعیت مهمانی هم توجه کنید.

برای کسانی که اضافه‌وزن و یا باسن و شکم بزرگی دارند، پوشیدن سرهمی بلوزدامن یا تاپ‌دامن مناسب‌تر از تاپ‌شلوار است. برای اینکه بتوانید با سرهمی راحت باشید و آزادانه حرکت کنید، نوع فاق‌بلند آن را انتخاب کنید.

بهترین مدل ست تابستانی دخترانه و زنانه شیک

 

3. سایر نکات

  • موقع خرید، توجه کنید می‌خواهید سرهمی را در کجا بپوشید؛ یک مهمانی رسمی یا منزل دوستتان؟
  • برای فصل پاییز بهتر است سرهمی آستین‌دار را تهیه کنید.
  • اگر پارچه سرهمی دارای طرح و نقش است، آن را متناسب با فرم اندامتان تهیه کنید. پارچه‌هایی که گلهای درشت دارند، اندامتان را درشت‌تر و چاق‌تر نشان می‌دهند. راه‌راه عمودی پارچه، شما را قدبلند و کشیده نشان می‌دهد.
  • سعی کنید از برندهای معتبر یا تولیدیهای مطمئن خرید کنید تا خیالتان بابت دوام و ثبات رنگ لباس، راحت باشد.
  • به تمیزی برشها و دوخت آن هم توجه کنید.

 

نکات پایانی سرهمی زنانه

برای اینکه ماندگاری و دوام لباستان بیشتر شود، موقع شستشو به نکاتی که روی برچسب آن نوشته شده توجه کنید. بعضی از جنسها را باید در دمای خاصی بشویید. موقع خرید به کیفیت لباس هم دقت کنید تا با گذشت زمان، رنگش ثابت بماند.

با پوشیدن سرهمی زنانه می‌توانید یک استایل منحصربفرد و غیرتکراری داشته باشید؛ پیشنهاد می‌کنیم یک بار امتحان کنید.

 

4.7/5 - (4 امتیاز)
مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.