طرز تهیه مرغ با کره سیر با مارچوبه

در طرز تهیه مرغ با کره سیر با مارچوبه می توانید با یک دستور پخت مرغ با کره سیر با مارچوله با ما همراه باشدی تا طعم واقعی مرغ رو بهتون نشون بدیم.

طرز تهیه مرغ با کره سیر با مارچوبه

طرز تهیه لقمه مرغ با کره آرلیک با مارچوبه – طعم بسیار زیادی دارد و به راحتی کنار هم ریخته می شود، این دستور غذای مرغ و مارچوبه برای شام برنده است! لقمه های مرغ آنقدر آبدار، لطیف و لذیذ هستند که می توانید آن را به صورت گرم و درست در ظرف میل کنید! این شام مرغ یک تابه ای کم کربوهیدرات و کتو پسند در کمتر از 30 دقیقه آماده می شود . اگر خیلی گرسنه هستید، لقمه های مرغ سیر را روی برنج گل کلم سرو کنید ، این یک ایده شام ​​فوق العاده سالم را برای همه دوست دارد. لذت ببرید!

طرز تهیه مرغ با کره سیر با مارچوبه

لیست مواد لازم برای دستور تهیه مرغ و مارچوبه با کره سیر

  • 3  سینه مرغ بدون استخوان و بدون پوست  به تکه های لقمه ای بریده شده است
  • 2 دسته مارچوبه ، شسته شده و خرد شده
  • 1/2 فنجان  کره تقسیم شده (1/4 فنجان برای سرخ کردن مرغ و 1/4 فنجان برای سس)
  • 1 قاشق چایخوری روغن زیتون
  • 2 قاشق چایخوری سیر خرد شده تقسیم شده (1 قاشق چایخوری برای نیش مرغ و 1 قاشق چایخوری برای مارچوبه و سس)
  • 1 قاشق چایخوری چاشنی ایتالیایی یا هربس د پروونس
  • 1 قاشق غذاخوری سس تند ، اختیاری (ما از Sriracha استفاده کردیم)
  • 1/2 فنجان (125 میلی لیتر)  آب مرغ کم سدیم
  • آب 1/2 لیمو
  • 1 قاشق غذاخوری جعفری خرد شده
  • تکه های فلفل چیلی قرمز خرد شده  ، اختیاری
  • برش های لیمو  برای تزئین

برای چاشنی مرغ:

  • 1 قاشق چایخوری  نمک
  • 1 قاشق چایخوری  فلفل سیاه ترك خورده تازه
  • 2 قاشق چایخوری  پودر پیاز

طرز تهیه مرغ با کره سیر با مارچوبه

دستور تهیه مرغ با کره سیر با مارچوبه

اگر به دنبال یک شام مرغ 30 دقیقه ای سریع و آسان هستید، این دستور غذای خوشمزه لقمه مرغ کره سیر، مورد علاقه جدید خانواده شما خواهد بود. این فقط در یک ماهیتابه برای تمیز کردن کمتر ساخته شده است.

سینه‌های مرغ خرد شده روی اجاق گاز تفت داده می‌شوند و نتیجه فوق‌العاده لطیف، آبدار، غنی و کره‌ای با مارچوبه‌های ترد در کناره‌ی آن است.

می توانید این دستور مرغ را همانطور که هست یا اگر گرسنه شدید با برنج کنار آن سرو کنید. برای یک گزینه کم کربوهیدرات، مرغ و مارچوبه را با گل کلم له شده یا برنج گل کلم سرو کنید.

طرز تهیه مرغ با کره سیر با مارچوبه

طرز تهیه مرغ سیر با مارچوبه

طرز تهیه لقمه مرغ بسیار ساده است: ابتدا سینه های مرغ را مکعبی خرد کرده و سخاوتمندانه مزه دار کنید.

در حالی که مرغ نشسته است، مارچوبه ها را در جوش می پزیم تا زودتر بپزند تا زودتر در تابه بپزند.

لقمه های مرغ را تفت دهید تا طلایی شوند سپس سیر خرد شده و چاشنی ایتالیایی را اضافه کنید و با لقمه مرغ تفت دهید تا معطر شود.

ماهیتابه را با آب مرغ پاک کنید، باقی مانده کره، آب لیمو، سس تند، جعفری را اضافه کنید، سپس مارچوبه بلانچ شده را اضافه کنید و تفت دهید تا پخت مارچوبه تمام شود. مرغ را دوباره به ماهیتابه اضافه کنید، گرم کنید، مزه دار کنید و سرو کنید!

طرز تهیه مرغ با کره سیر با مارچوبه

نکاتی برای دستور پخت مرغ با مارچوبه

این دستور تهیه نیش مرغ و مارچوبه کره سیر یک تابه پر از طعم های گیاهی غنی و کره ای است که هم مرغ و هم مارچوبه در یک تابه پخته شده اند تا آماده سازی و تمیز کردن سریع و آسان را انجام دهند. این دستور غذایی مرغ سالم برای شام حاوی کربوهیدرات کم، بدون گلوتن و سازگار با رژیم کتو است. در اینجا چند نکته وجود دارد تا بتوانید از این دستور غذای خوشمزه مرغ نهایت استفاده را ببرید:

  • بسته به ضخامت مارچوبه خود، ممکن است بخواهید از بلانچ کردن صرف نظر کنید.
  • می توانید سس را با اضافه کردن مقداری شراب سفید غنی کنید.
  • هنگام پختن لقمه مرغ، ظرف را بیش از حد شلوغ نکنید. به صورت دسته ای ادامه دهید تا هر لقمه مرغ دارای این پوسته طلایی ترد خوشمزه باشد! از هم زدن مداوم نیش مرغ خودداری کنید. اجازه دهید آنها در تابه بنشینند، سپس هر از چند گاهی بچرخانید، تا مرغ از هر طرف آن جوش طلایی خوب را بگیرد.
  • برای یک نوع دستور پخت مرغ ، می توانید به جای آن از مرغ کامل استفاده کنید. آنها خوشمزه هستند و می توانید از تخته برش صرف نظر کنید! برای الهام گرفتن این دستور غذای مرغ را بررسی کنید.
طرز تهیه قورمه سبزی: یکی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی

طرز تهیه مرغ با کره سیر با مارچوبه

دستور پخت

1. برای تهیه لقمه مرغ و مارچوبه در سس کره سیر: سینه های مرغ را به تکه های لقمه ای برش دهید و با نمک، فلفل و پودر پیاز مزه دار کنید. در حالی که مارچوبه را آماده می کنید، بگذارید روی یک بشقاب کم عمق بنشیند.

2.  انتهای مارچوبه ها را بشویید و برش دهید، آنها را به مدت 2 دقیقه در آب جوش بریزید، سپس در آب یخ خیس کنید تا پخت متوقف شود. به این ترتیب مارچوبه سریعتر و یکنواختتر در تابه پخته می شود . اگر مارچوبه لاغر دارید می توانید این مرحله را نادیده بگیرید. آبکش کنید و کنار بگذارید.

3.  نیمی از کره (1/4 فنجان) را با روغن زیتون در یک تابه بزرگ چدنی روی حرارت متوسط ​​آب کنید. لقمه های مرغ را به آرامی  از همه طرف تفت دهید تا قهوه ای طلایی شوند. دما را کم کنید و یک قاشق چایخوری سیر خرد شده و چاشنی ایتالیایی به آن اضافه کنید. لقمه های مرغ را یک دقیقه دیگر هم بزنید و بپزید تا سیر معطر شود. لقمه های مرغ را از ماهیتابه خارج کنید و در بشقاب بگذارید. ممکن است برای جلوگیری از شلوغ شدن تابه به صورت دسته‌ای کار کنید و به جای لقمه‌های قهوه‌ای شده، لقمه‌های مرغ بخارپز شده بخورید. 

4.  در همان ماهیتابه روی متوسط ​​رو به بالا، باقی قاشق چایخوری سیر خرد شده را اضافه کنید، سپس با آب مرغ (یا شراب) لعاب دهید. روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا حجم آن به نصف کاهش یابد. 1/4 فنجان کره، آب لیمو، سس تند و جعفری را اضافه کنید. سریع هم بزنید تا ترکیب شود.

5.  مارچوبه بلانچ شده را اضافه کنید و 2 دقیقه هم بزنید تا بپزد. مارچوبه ها را کنار بگذارید و لقمه های مرغ تفت داده شده را دوباره به ماهیتابه اضافه کنید و یک دقیقه دیگر هم بزنید تا گرم شود. مرغ و مارچوبه را با جعفری بیشتر، فلفل چیلی خرد شده و برش های لیمو تزیین کنید و بلافاصله لقمه های مرغ کره سیر و مارچوبه را سرو کنید . لذت ببرید! ❤️

طرز تهیه مرغ با کره سیر با مارچوبه

آیا می توانم از سبزیجات غیر از مارچوبه برای این دستور مرغ استفاده کنم؟

اگر مارچوبه دوست ندارید یا نتوانستید مقداری از آن را پیدا کنید، آنها را با لوبیا سبز، کلم بروکلی، کدو سبز یا حتی برنج گل کلم جایگزین کنید!

طرز تهیه شله زرد نذری برای 20 نفر

لقمه های مرغ را چه مدت باید بپزم؟

در حالی که یک سینه مرغ کامل باید به دمای داخلی 165 درجه فارنهایت (74 درجه سانتیگراد) برسد، تکه های کوچکتر سریعتر به این دما می رسند – در عرض 5 یا 6 دقیقه، بسته به نحوه برش تکه های مرغ. حتما لقمه های مرغ را خوب سرخ کنید. در صورت لزوم به صورت دسته‌ای ادامه دهید تا ماهیتابه را شلوغ نکنید و لقمه‌های مرغ بخار پز نگیرید.

سایر خوانندگان در مورد این دستور پخت مرغ و مارچوبه چه می گویند

«این را دقیقاً همانطور که در دستور غذا گفته شده بود درست کردم. مارچوبه ها را قبل از ریختن در ماهیتابه سفید کنید. با برنج یاس درست کردم. قطعا این کار را دوباره انجام خواهد داد. برنده، برنده، شام مرغ!» – اشلی

من این دستور مرغ را حداقل 10 برابر درست کرده ام. این یکی از مورد علاقه های خانواده من است. من همچنین قارچ و کمی ورسترشایر و سس سویا کم سدیم اضافه می کنم. – کری

“خوشمزه – لذیذ! ما آن را دوست داشتیم! این یک نگهبان است. من فقط از 3/4 چاشنی برای مرغ استفاده کردم. به جز آن؛ من همه کارها را همینطور انجام دادم.» – جسیکا

“گاو مقدس!!! این دستور مرغ فوق العاده بود. شوهرم آن را بلعید و چند ثانیه داشت.» – کریستال

امتیاز بدهید
مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.