راهنمای خرید بهترین شومیز برای بانوان شیک پوش

اگر می‌خواهید در کمدتان لباسی داشته باشید که در موقعیتهای مختلفی قابل استفاده باشد، شومیز (chemise) انتخاب خوبی است؛ چون در هر سنی که هستید، می‌توانید ان را در مهمانیها و مراسم رسمی و غیررسمی بپوشید. در این مقاله می‌خواهیم ببینیم یک شومیز خوب چه ویژگیهایی دارد و موقع خرید آن باید به چه نکاتی دقت کنید؛ پس همراهمان باشید. همچنین در پایان مقاله 18 مدل شومیز زنانه زیبا و پرفروش را برایتان لیست کرده‌ایم.

 

چرا باید حداقل یک شومیز داشته باشید؟

شومیز لباسی است که از قدیم هم خانمها و هم آقایان آن را می‌پوشیدند؛ اما در دهه‌های اخیر خیلی بین خانمها پرطرفدار شده است. درواقع شومیز یک لباس راحت و زیباست که با تنوع طرح و رنگی که دارد، به‌راحتی با انواع شلوار و حتی دامن ست می‌شود.

اغلب شومیزها از پارچه‌های خنک و نازک دوخته می‌شوند و برای فصل بهار و تابستان مناسبند. اما اگر بخواهید در پاییز هم از شومیز استفاده کنید، می‌توانید آن را از پارچه ضخیم‌تری تهیه کنید و حتی با سوئیشرت بپوشید.

با توجه به مدل و جنس شلوار یا دامنی که همراه شومیز می‌پوشید، می‌توانید یک استایل راحت روزمره داشته باشید یا برای یک مهمانی عصرانه و دوستانه آماده شوید.

با پوشیدن یک شومیز زنانه سفید کلاسیک دکمه‌دار با شلوار پارچه‌ای راسته، می‌توانید به یک استایل رسمی برسید.

 

طرحها و مدلهای متنوع شومیز زنانه

تنوع طرح و رنگ شومیز، دست شما را برای انتخاب استایل مناسب باز می گذارد. اغلب شومیزها جلوباز هستند و با چند دکمه بسته می‌شوند؛ اما شومیز جلو بسته هم رایج است که هیچ درز و دوختی در جلو ندارد.

آستین شومیز ممکن است کوتاه یا بلند باشد که مدل آستین کوتاه آن برای پوشیدن در جمعهای غیررسمی و دوستانه مناسب‌تر است و آستین بلند حالت رسمی دارد.

اگر قد شومیزتان کوتاه باشد، می‌توانید آن را با دامن بلند یا شلوار بپوشید؛ اما شومیزی را که قد آن تا روی ران است، با دامن کوتاه یا شلوار ست کنید.

شومیز طرح دار

1. طرح و رنگ

شومیزهای رسمی بهتر است ساده و بدون طرح باشند و رنگهای خنثی داشته باشند. برای مجالس غیررسمی یا دورهمی‌های دوستانه می‌توانید از پارچه‌های طرحدار و رنگهای شاد هم استفاده کنید.

گاهی شومیزهای گلدوزی‌شده یا جواهردوزی‌شده ترند می‌شوند که بسیار زیبا و خاص هستند؛ می‌توانید آنها را در مهمانیها هم بپوشید.

 

2. جنس پارچه شومیز زنانه

ازآنجایی‌که می‌توانید سالها از این لباس استفاده کنید، به کیفیت پارچه آن توجه کنید. انواع رسمی آن اغلب از پارچه حریر تهیه می‌شوند که رنگهای متنوع و لطافت زیادی دارد. برای استایل اسپرت می‌توانید از شومیز جین یا لی کاغذی استفاده کنید.

شومیزهای ابریشمی یا ساتن را می‌توانید در مهمانیهای رسمی هم بپوشید. پارچه‌های لینن و پنبه‌ای بسیار خنک و سبک هستند و برای فصل تابستان کاربرد زیادی دارند. همچنین می‌توانید از پارچه لطیف و زیبای کشمیر برای دوخت شومیز استفاده کنید.

لباسی که از الیاف نامرغوب مصنوعی با درصد بالا تهیه شده باشد، باعث ایجاد حساسیت و عرق‌سوز شدن پوستتان در تابستان می‌شود. چون شومیز لباس آزاد و گشادی است، غالبا نیازی نیست از پارچه‌های دارای کشسانی تهیه شود.

مدل مانتو لنین سوزن دوزی 1402

شومیز کیوت

 

راهنمای خرید و نحوه انتخاب شومیز برای خانمها

  • هنگام خرید شومیز به اندازه آن و تناسب لباس با اندامتان توجه کنید. شومیز نباید جذب تن شما باشد؛ حتما اندازه آن را کمی آزاد و راحت درنظر بگیرید. اگر مدل دکمه‌دار را انتخاب می‌کنید حواستان باشد تنگ بودن دورسینه و شکم باعث می‌شود دکمه‌ها به‌سختی بسته شوند و حالت زیبایی نداشته باشند.
  • به کیفیت لباس، برشها و دوخت آن دقت کنید. رنگ لباس باید در اثر شستشو ثابت باشد. اگر دکمه‌ها شل باشد، احتمال کنده‌شدن آنها وجود دارد. پیش از پوشیدن لباس، دکمه‌ها را خوب بدوزید.
  • برای فصول گرم سال باید از پارچه‌های خنک و لطیف استفاده کنید.
  • قبل از خرید، به این فکر کنید که می‌خواهید شومیز را در چه موقعیتی بپوشید و نیاز به یک لباس رسمی دارید یا غیررسمی.
  • رنگ موردعلاقه‌تان را انتخاب کنید؛ اما به این موضوع هم توجه کنید که این رنگ به شما می‌آید یا نه. رنگهای خنثی را می‌توانید راحت با هر رنگ شلوار یا شالی ست کنید.
  • اگر پارچه شومیز زنانه درصد بالایی پنبه داشته باشد، زود چروک می‌شود و باید مدام آن را اتو کنید. وجود کمی الیاف مصنوعی، چروک‌پذیری آن را کمتر می‌کند. اما درصد این الیاف نباید خیلی زیاد باشد تا لباس را بی‌کیفیت کند.
  • برای حفظ دوام و کیفیت شومیز، به برچسب شستشو و نگهداری آن توجه و دستورات آن را رعایت کنید. درغیراین‌صورت در اثر شستن، فرم زیبایش را ازدست می‌دهد.

 

چطور شومیز زنانه را با شلوار و دامن ست کنید؟

  • برای استایل رسمی و کلاسیک بهتر است از شومیزی با برشهای رسمی و رنگ خنثی مثل طوسی یا سفید به همراه شلوار پارچه‌ای و رسمی استفاده کنید.
  • در استایل کژوال یاروزمره می‌توانید شومیزهای رنگی را با شلوار جین، کتان یا دامن کوتاه یا مینی بپوشید.
  • اکسسوریهایی مثل گردنبند، ساعت و کیف را متناسب با استایلتان انتخاب کنید.

شومیز زنانه تک‌رنگ را می‌توانید به‌آسانی با شلوار و کفشهای مختلف، هماهنگ کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.