در عکس آشا محرابی و همسرش با بیوگرافی شما کاربران عزیز سایت عکس نوشته می توانید با زندگینامه آشا محرابی بازیگر زن 45 ساله ایرانی و همسرش بیشتر آشنا شوید و …
عکس آشا محرابی و همسرش با بیوگرافی
عکس های آشا محرابی و همسرش
آشا محرابی متولد 31 مرداد 1352 در تهران، بازیگر است
فارغ التحصیل لیساس رشته مترجمی زبان انگلیسی و فوق لیسانس رشته روابط بین الملل دانشگاه آزاد می باشد و دانش آموخته آزاد بازیگر است
در این مطلب بیوگرافی آشا محرابی را می خوانید
خانواده آشا محرابی
آشا دختر سیده فاطمه سید مدلل کار و اسماعیل محرابی از بازیگر پیشکوست ایرانی میباشد، پدرش در نوجوانی آشا از مادرش طلاق گرفت و زندگی جدیدی را شروع کرد است
خانوم محرابی اصالتا شمالی می باشد
اولین بازی و مخالفت پدر آشا محرابی

اولین بار در 13 سالگی در کنار پدرش در یک قسمت سریال آئینه ایفای نقش کرد اما با مخالفت پدر سراغ تحصیل و دانشگاه در رشته غیر هنری رفت
ورود به رادیو
برای اولین بار در سال 1374 با قبولی در آزمون ورودی به نمایش های رادیو پیوست و بعنوان بازیگر، کارگردان و نویسنده شروع به فعالیت کرد
بعدها با تشویق مرضیه صدرایی در دوبله تست دارد و دوبلوری را نیز تجربه کرد
کلاس بازیگری آشا محرابی
بعد از گرفتن لیسانس بخاطر علاقه اش به هنر بازیگری به کلاس های آموزشگاه حمید سمندریان رفت و با کارهای تئاتری شروع به بازیگری کرد
اولین کار بازیگری
اولین کار جدی او تئاتر دایره گچی قفقازی به کارگردانی حمید سمندریان در سال 1377 بود که در تالار اصلی تئاتر شهر روی صحنه رفت
دوره فیلمانه نویسی آشا محرابی
بعد از فراگیری بازیگری دوره فیلمنامه نویسی را نیز در کلاس های ناصر تقوایی در آموزشگاه کارنامه گذراند و مدتی نیز در کانادا دوره فیلمسازی دید
عکس های آشا محرابی بازیگر زن و همسرش
از تلویزیون تا شهرت
اولین تجربه رسمی خانوم محرابی در تلویزیون با سریال توی گوش سالمم زمزمه کن در سال 1385 بود او بعد ها با سریال ساختمان 85، همه چیز آنجاست سال 93 و آمین سال 93 به او شهرت رسید
از شایعه تا واقعیت خودکشی آشا محرابی

در سال 1388 بعد از بازی او در فیلم تهران من حراج که پخش ان به علت منکراتی ممنوع شده بود شایعه خودکشی او به خبرگزاری ها رسید
گرچه یکی از بستگان نزدیک او این خبر را تکذیب کردند و گفت آشا فقط چند روزی مریض بوده و نیاز به استراحت دارد و خودکشی نکرده است
جدیدترین عکس های آشا محرابی
خودکشی آشا محرابی واقعیت دارد ؟
استقلالی یا پرسپولیسی
هیچ وقت به این موضوع نپرداخته ام و علاقه ام را مخفی کرده ام
ولی اگر واقعیتش را بخواهید پرسپولیسی هستم گاهی برای مقابله با دوستان استقلالیم از باخت استقلال بیشتر لذت می برم تا برد پرسپولیس
جام جهانی و طرفدار بارسلونای پپ !
جام جهانی 98 را خیلی دوست داشتم
تیم خیلی خوبی داشتیم و گل تاریخی استیلی به آمریکا همیشه برایم خاطره انگیز است، همیشه عاشق تیکی تاکای بارسلون هستم و از تماشای بازی های این تیم لذت می برم
البته بارسلون پپ را بیشتر دوست داشتم
ازدواج و همسر آشا محرابی

خانوم آشا محرابی ازدواج کرده و چندین سال است که متاهل می باشد، اما همسرش علاقه ای به انتشار عکس شخصی و خانوادگی ندارد
خانوم محرابی رابطه خوبی با عکاسان نیز ندارد
موسس گروه تئاتری
او همچنین موسس گروه تئاتری آقالو است که به بدلیل ارادتی که به زنده یاد احمد آقالو (بازیگر) داشته این گروه را تاسیس کرده است
مصاحبه و گفتگو با آشا محرابی
شما که از ابتدا عاشق بازیگری بودید چرا در رشتهای مرتبط با سینما یا تئاتر تحصیل نکردید؟
واقعاً دلم میخواست این اتفاق برایم میافتاد، ولی متأسفانه شرایط بهگونهای پیش رفت که مجبور شدم در رشتهای غیر از بازیگری درس بخوانم. شاید همین دوری از فضای هنر و بازیگری باعث شد وقتی وارد این حرفه شدم کسی را نشناسم و حمایتی نداشته باشم.
اگر در رشته سینما تحصیل میکردم احتمالاً آشناییهایی اتفاق میافتاد که مسیر ورودم به دنیای بازیگری را هموار میکرد. اما اینطور نشد و من بیشتر مسیر را به تنهایی و البته بسختی طی کردم تا توانستم موقعیتم را بهعنوان یک بازیگر تثبیت کنم.
بازیگری را از کجا شروع کردید؟
از کلاسهای کارگردانی و بازیگری استاد سمندریان. دوره بسیار پرباری بود و آنچه میشد در 4 سال دانشگاه بیاموزم به صورت فشرده و در یک سال از استاد سمندریان آموختم. بعد هم برای بازی در نمایش «دایره گچی قفقازی» انتخاب شدم.
که در آن نمایش هم در 2 نقش بازی میکردید…
عکس آشا محرابی و همسرش با بیوگرافی
بله، تجربه فوقالعادهای بود. برای بازی در این نقش مثل بقیه دانشجوهای استاد تست دادم و انتخاب شدم. سپس در نمایش «رویای شب نیمه تابستان» به کارگردانی دکتر احمد کریمیحکاک بازی کردم و بعد در نمایشهای دیگری که هر کدام تجربهای و خاطرهای ارزشمند بودند.
کلا در تئاتر بیشتر از مدیومهای دیگر جا افتادهاید. دلیل این دلبستگی به دنیای نمایش چیست؟

فکر میکنم تئاتر فضایی دارد که میتواند ضعفها و تواناییهای بازیگر را صادقانه به او نشان دهد. بازیگر در سینما بزرگتر از آنچه هست نشان داده میشود و در تلویزیون کوچکتر؛ ولی در تئاتر میتوان هر بازیگری را در اندازههای واقعیاش دید. من بیش از 12 سال در تئاتر فعالیت کردهام و بهترین اتفاقها برایم در این فضا افتاد. بخش مهمی از چیزهایی که یاد گرفتهام را مدیون تئاتر هستم و معتقدم فضای تئاتر به رشد استعدادهای بازیگر کمک میکند.
عکس آشا محرابی و همسرش با بیوگرافی
در تئاتر کارگردانی هم میکنید و میدانم که نمایشنامهنویس قابلی هستید. از بازیگری اشباع شدهاید؟
به هیچ وجه. محال است که روزی از بازیگری دلزده شوم. من عاشق کارم هستم و هنوز خیلی از نقشها هست که دوست دارم بازی کنم. کارگردانی و نوشتن برایم در ادامه بازیگری معنی پیدا میکند. در رادیو بیشتر نمایشهای رادیویی را کارگردانی میکنم ولی در تئاتر علاقه اصلیام بازیگری است. چندی پیش با پریسا مقتدی نمایش «خاله ایران» را بهطور مشترک کارگردانی کردم و سال گذشته نیز اولین کارگردانی مستقلم را با نمایش «من حرفی ندارم دنبالشو نگیر» تجربه کردم که خوشبختانه اجرای موفقی داشت.
کارگردانی نسبت به بازیگری مسوولیت و دشواری بیشتری دارد. بهعنوان کسی که تجربه بازیگری و کارگردانی در تئاتر را دارید، فکر میکنید سختترین قسمت کار در تئاتر چیست؟
شاید مهمترین مشکل این باشد که با تغییر مدیریت در هر بخش، سیاستها نیز عوض میشود. چیزهایی که تا پیش از این ممنوع بودند آزاد میشوند و برای چیزهایی که آزاد بودند ممنوعیت در نظر میگیرند. وقتی محدوده خطوط قرمز مشخص نیست و هیچ ثباتی در قانونها وجود ندارد، آدم نمیداند باید چه کند که دچار مشکل نشود. به نظرم این حق طبیعی هر گروه تئاتری است که دستکم برنامهها و سیاستهای فرهنگی و نظارتی یکی دو سال آینده را بداند تا فعالیتهایش را بر اساس آن تنظیم کند. نه اینکه با تغییر مدیریت همهچیز به نقطه صفر برگردد و بلاتکلیفی ایجاد شود. این توقع زیادی نیست که مدیران تئاتر که با این اعتماد به نفس درباره همهچیز قانون و دستورالعمل وضع میکنند حداقل سالی چند بار تئاتر ببینند و با فضای دنیای نمایش آشنا باشند. وقتی یک مدیر درباره تئاتر صاحب نظر نیست چگونه میتواند قانونگذار باشد و مسیر حرکت تئاتر را مطابق صلاحدید خودش ترسیم کند؟
عکس آشا محرابی و همسرش با بیوگرافی
به هر حال این شرایط در مدیریت فرهنگی ما در سطح کلان وجود دارد و مخصوص تئاتر نیست. اما قبول دارم که تئاتر به نسبت سینما ممکن است آسیبپذیرتر باشد، چون روی موج خبرسازی قرار ندارد و مثل سینما نیست که وقتی بلایی سرش میآید بسرعت به تیتر رسانهها تبدیل میشود.
از همه مهمتر این است که وقتی ارزشها و ضدارزشها به همین راحتی و با تغییر یک مدیر عوض میشود همه باورها به هم میریزد و بلاتکلیفی به وجود میآید. متأسفانه هرکسی که از راه میرسد میخواهد در بنیان تئاتر تحول ایجاد کند و البته هیچ تعریف دقیقی هم از تحول ارائه نمیدهد که بدانیم معیار سنجش چیست. برای آینده تئاتر نگرانم و مطمئن باشید اگر تئاتر تضعیف شود تلویزیون و سینما بهطور مستقیم آسیب میبینند.

الان که به پشت سر نگاه میکنید از مسیری که پیمودهاید راضی هستید؟
تا حدودی. شاید خیلی از کسانی که از بیرون نگاه میکنند تصورشان این باشد که وقتی یک بازیگر موقعیتی تثبیتشده دارد و در مدیومهای مختلف پرکار است در حرفهاش موفق بوده است. ولی در مقایسه با توقعی که از خودم دارم واقعاً خودم را بازیگر موفقی نمیدانم. ایدهآلم تفاوت زیادی با موقعیت اکنونم دارد. شاید در آینده بتوانم به تصویری که در ذهن داشتم نزدیکتر شوم، اما در حال حاضر باید بگویم که هنوز به جایگاه دلخواهم نرسیدهام.
خیلی بازیگر خوبی هست
اشا محرابی مردی