عکس و بیوگرافی بیتا سحرخیز و ناگفته های او

بیتا سحرخیز، بازیگر ایرانی است که در ۲۵ دسامبر ۱۹۸۷ در تهران به دنیا آمد. وی فارغ التحصیل رشته معماری از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی است.

بیتا سحرخیز در سال ۲۰۱۰ با بازی در فیلم «آن شب که ماه کامل شد» به عنوان بازیگر شروع به فعالیت کرد. پس از آن، در بسیاری از فیلم‌های سینمای ایران نقش‌آفرینی کرده است، از جمله «پایتخت»، «چشم هایش»، «جواب آتشین» و «آخرین بار». همچنین در سال ۲۰۱۶ نقش دکتر لطفعلی را در سریال «پایتخت ۳» بازی کرد.

عکس و بیوگرافی بیتا سحرخیز و ناگفته های او

بلافاصله پس از شروع فعاليت هنري خود، بيتا سحـــــــــــــــرخيز به دليل بازي در فيلم «آن شب که ماه کامل شد» به کارگرداني نرگس آبیار، جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را در جشنواره فجر سال ۱۳۹۰ از آن خود کرد.

بیتا سحرخیز همچنین در تئاتر نیز فعالیت دارد و در بسیاری از نمایش‌های تئاتر حضور داشته است. او همچنین در بخش تلویزیون نقش‌آفرینی می‌کند و در بسیاری از سریال‌های تلویزیونی مانند «پایتخت»، «پایتخت ۲»، «پایتخت ۳»، «جامعه شناس» و «کلاس خصوصي» حضور داشته است.

عکس و بیوگرافی بیتا سحرخیز و ناگفته های او

اطلاعات سریع

نام اصلی بیتا سحرخیز
تاریخ تولد ۲۱ آذر ۱۳۶۱ ‏(۳۹ سال)
تحصیلات لیسانس دبیری آموزش ابتدایی
پیشه بازیگر
سالهای فعالیت از ۱۳۸۴ تا کنون
وضعیت تاهل متاهل

ورود به عرصه بازیگری

بیتا سحرخیز هنوز در تئاتر تجربه بازیگری نداشته و تنها در سینما و تلویزیون به ایفای نقش پرداخته است. او در دوران دانشجویی بر خلاف موافقت خانواده در کلاس‌های آزاد بازیگری هنرمند فقید امین تارخ شرکت نمود. او با شرکت در این کلاس‌ها و آموزش بازیگری توسط استاد تارخ موفق شد تا راهش را جهت ورود به عالم سینما و تلویزیون هموار نماید. بیتا سحرخیز در همین راستا چنین عنوان کرد که: این کلاس‌ها و شخص آقای تارخ انگیزه‌ای شد تا بتوانم در این حرفه دوام بیاورم.

عکس و بیوگرافی بیتا سحرخیز و ناگفته های او

شروع فعالیت

به دنبال کلاس‌های آزاد بازیگری فعالیت سینمایی خود را از سال 1384 در فیلم فقط چشمهایت را ببند به کارگردانی علیرضا امینی شروع نمود. این فیلم در ژانر خانوادگی و اجتماعی زندگی چند جوان را به تصویر می‌کشد که با نگرش‌های مختلفی قصد خودکشی دارند. سپس در فیلم نسکافه داغ داغ به کارگردانی علی قوی‌تن در نقش یک منشی ظاهر شد. از جمله آثاری که باعث به شهرت رسیدن بیتا شد، می‌توان به ایفای نقش مینا در سریال راه بی‌پایان به کارگردانی همایون اسعدیان اشاره کرد. به‌واسطه معرفی امین تارخ برای سریال راه بی پایان در سال 1386 به تلویزیون راه یافت، که درواقع سکوی پرتاب هنری‌اش بود. بیتا با بازی در سریال ترانه مادری در سال 1387 به شهرت بالایی دست یافت. هم‌چنین بیتا سحرخیز و شاهرخ استخری در سریال ماه و پلنگ همبازی شدند، که در زمان خود مخاطبان زیادی به خود جلب کرد. او در سریال ماه و پلنگ این شانس را داشت تا در کنار استاد داریوش ارجمند بازیگری را تجربه نماید.

عکس و بیوگرافی بازیگر جهان پسند در آتش و باد

عکس و بیوگرافی بیتا سحرخیز و ناگفته های او

او درباره تجربه بازیگری در سریال ماه و پلنگ چنین اذعان کرد که: وقتی در سریال تلویزیونی ماه و پلنگ بازی کردم، شکل صحبت نمودنم درست همانند ملکا شد و این شخصیت رویم تاثیر زیادی گذاشته بود.

بیتا سحرخیز در سریال آچمز در نقش خانم مومنی ظاهر شد و توانست در این اثر حضوری ماندگار داشته باشد. این سریال در سال 1398 توسط مهرداد خوشبخت کارگردانی شد.

عکس و بیوگرافی بیتا سحرخیز و ناگفته های او

خانواده

من از بچگی بازیگری را دوست داشتم ولی چون خانواده من اهل هنر نبودند موافقتی هم وجود نداشت که من این حرفه رو انجام بدم

حتی در دوره دبیرستان برای هنرستان هنر اقدام کردم که شرط این بود که یکی از اعضای درجه یک خانواده اهل هنر باشد و برای من اینطور نبود به همین خاطر به درسم ادامه دادم.

عکس و بیوگرافی بیتا سحرخیز و ناگفته های او

ازدواج

بیتا سحرخیز هنوز ازدواج نکرده و مجرد است

شهرت

در بیوگرافی بیتا سحرخیز آمده است : با معرفی امین تارخ با سریال «راه بی پایان» در سال 86 وارد قاب تلویزیون شد که سکوی پرتاب هنری او بود تا اینکه با سریال «ترانه مادری» سال 1387 به شهرت رسید.

من قبل از مجموعه راه بی پایان، فقط چشمهایت را ببند (علیرضا امینی) را کار کردم و اگر اون فیلم توقیف نمی شد و اکران می شد فکر می کنم که مسیر زندگی من را کاملا عوض می کرد و اون سکوی پرتاب من میشد ولی باز هم خدا را شکر می کنم که در جای دیگر این اتفاق افتاد
تا پیش از «ترانه مادری» همه مرا با مینای راه بی پایان می شناختند و پس از پخش «ترانه مادری» با نغمه ادیب
اما فراموش نکنید نقش های سینمایی ماندگار هم کم نداشتیم ، شاید نقش هایی که من در سینما بازی کردم مانند نقش های تلویزیون اثر نداشت

عکس و بیوگرافی بیتا سحرخیز و ناگفته های او

حاشیه ها

شورای شهر تهران : یک شایعه در نخستین ساعات ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات شورای شهر تهران، در فضای مجازی منتشر گردید که بیتا سحرخیز هم نام‌نویسی نموده است. خبری که اصلاً صحت نداشت و او مجبور شد در صفحه اینستاگرام خود این شایعه را تکذیب نماید.

او ضمن عدم انتشار این خبر، چنین نوشت: متأسفانه خبری که دیروز از من در سایت‌های خبری منتشر شده کذب محض است. من در حوزه‌ای که تخصص و علاقه‌ای نداشته باشم هیچ قدمی برنمی‌دارم.

عکس و بیوگرافی بیتا سحرخیز و ناگفته های او

پدر وی بازیگر است : علاوه بر این شایعاتی درباره بیتا سحرخیز و پدرش وجود داشت که او دختر یک بازیگر است. امّا این بازیگر هیچ نسبتی با حسین سحرخیز بازیگر توانمند سینما، تلویزیون و تئاتر ندارد و این فقط یک تشابه فامیلی است. هم‌چنین حواشی در مورد بیتا سحرخیز قبل از عمل وجود دارد، که هیچ منبع معتبری در این مورد نمی‌توان یافت.

عکس و بیوگرافی بیتا سحرخیز و ناگفته های او

حادثه اسب سواری : از دیگر حواشی این بازیگر معروف می توان به مشکل بیتا سحرخیز اشاره کرد که بر اثر حادثه در حین سوارکاری در سریال ماه و پلنگ برای این بازیگر به وجود آمد. بعدها مشخص شد که خوشبختانه به غیر از کمی کوفتگی، هیچ آسیب دیگری به بیتا سحرخیز وارد نشده است.

عکس و بیوگرافی رضا ناجی و همسرش

عکس و بیوگرافی بیتا سحرخیز و ناگفته های او

علایق

بجز بازیگری شغل دیگری ای ندارم ولی عکاسی را دوست دارم یاد بگیرم، نه بعنوان یک شغل بلکه بعنوان اینکه یک هنر دیگری را توی زندگیم تجربه کنم

عکس و بیوگرافی بیتا سحرخیز و ناگفته های او

فیلم های سینمایی

عنوان سال کارگردان
نسکافه داغ داغ ۱۳۸۵ علی قوی تن
فقط چشم‌هاتو ببند ۱۳۸۵ علیرضا امینی
هم‌خانه ۱۳۸۶ مهرداد فرید
انعکاس ۱۳۸۶ رضا کریمی
نیش زنبور ۱۳۸۸ حمیدرضا صلاحمند
خبر خاصی نیست ۱۳۹۳ مصطفی شایسته

سریال های تلویزیونی

عنوان سال در نقش کارگردان
راه بی‌پایان ۱۳۸۶ مینا همایون اسعدیان
عید امسال ۱۳۸۸ الهام سعید آقاخانی
ترانه مادری ۱۳۸۷ نغمه ادیب حسین سهیلی زاده
بی کسی ۱۳۸۸ آرش قادری
نون و ریحون ۱۳۸۸ فرزاد موتمن
بهار، قبل و بعد ۱۳۸۸ شاهد احمدلو
گام‌های معلق ۱۳۸۹ شاهرخ دولکو
مهمانان ویژه ۱۳۹۰ جواد رضویان
یاور ۱۳۹۲ علی شاه حاتمی

 

عکس و بیوگرافی بیتا سحرخیز و ناگفته های او

اینستاگرام

بیتا سحرخیز مانند سایر چهره های شناخته شده در شبکه اجتماعی اینستاگرام به آدرسbita_saharkhiz@ حضور دارد و احساسات و لحظات خود را با دنبال کننده های خود به اشتراک می گذارد.

 

4/5 - (5 امتیاز)
مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.