عکس و بیوگرافی بیژن مرتضوی و همسرانش

در عکس و بیوگرافی بیژن مرتضوی و همسرانش شما همراهان می توانید با یکی از بزرگترین نوازندگان و آهنگسازان ایرانی آمریکایی که افتخارات بسیاری را در زمینه موسیقی کسب کرده به همراه نا گفته ها و زندگی خصوصی او بیشتر آشنا شوید.

عکس و بیوگرافی بیژن مرتضوی و همسرانش

بیژن مرتضوی متولد 25 آبان سال 1336 در شهر بابل، خواننده است.

بیژن مرتضوی فارغ التحصیل دکترای موسیقی از دانشگاه سات همپتون انگلستان می باشد او آهنگساز و تنظیم کننده هم است و مشهورترین نوازنده ویولنیست ایرانی در جهان می باشد.

عکس و بیوگرافی بیژن مرتضوی و همسرانش

نواختن از سه سالگی

بیژن مرتضوی نواختن ویولن را از سه سالگی آغاز کرد. در تهران توسط پنج تن از معتبرترین و شناخته شده ترین نوازندگان ویولن آموزش دید. بدین ترتیب تکنیک های خاصی مانند بداهه نوازی، ارکستراسیون، تنظیم، مقیاس ربع تن و مواردی از این قبیل را یاد می گیرند.

 

اینستاگرام بیژن مرتضوی

آدرس پیج به شرح زیر است.

https://www.instagram.com/bijan_mortazavi_original/

ازدواج

از زندگی شخصی بیژن مرتضوی اطلاعات زیادی نیست، او یکبار ازدواج کرده و داشتن یک فرزند پسر بنام پژمان تایید شده است.

عکس و بیوگرافی بیژن مرتضوی و همسرانش
بیژن مرتضوی و همسرش

همسر فعلی بیژن مرتضوی، ستاره سعیدی کارگردان و مدیر برنامه های ایشان است.
ستاره سعیدی در سال 1362 شهر لس آنجلس در کشور آمریکا چشم به جهان گشود. زیبایی منحصربه فردی دارد. بیوگرافی بیژن مرتضوی خواننده و نوازنده معروف

عکس و بیوگرافی بیژن مرتضوی و همسرانش

نوازندگی از هفت سالگی

این کودک با استعداد از سن هفت سالگی آموزش نواختن پیانو، گیتار، کوبه ای و سازهای زهی فولکلور مانند عود، تار و سنتور را آغاز کرد.

نفر اول مسابقات کشوری نوازندگی

بیژن در سن یازده سالگی در بین دانش آموزان در تمامی رده های سنی در مسابقات کشوری برنده جایزه اول شد.

ارکستر شخصی

چهارده ساله بود که یک ارکستر سی و دو نفره را تشکیل داد و آهنگ‌ها و تنظیم‌های خود را در کمپ تابستانی معروف رامسر در ایران اجرا کرد.

عکس و بیوگرافی بیژن مرتضوی و همسرانش

مهاجرت

بیژن مرتضوی پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان به انگلستان رفت. آنجا، وی ضمن ادامه اجراها و آموزش ویولن، علاقه علمی خود را در رشته مهندسی عمران دنبال کرد. در سال 1979، بیژن به ایالات متحده نقل مکان کرد،

تحصیلات

پس از مهاجرت تحصیلات موسیقی خود را در دانشگاه ایالتی تگزاس ادامه داد و در سال 1985 در کالیفرنیا ساکن شد. او اولین آلبوم خود را منتشر کرد. که در سال 1990 پرفروش بود.

تردد به ایران

طبق گفته ها او در زمان ریاست جمهوری سید محمد خاتمی به ایران رفت و آمد داشته است و پس از بازگشت حبیب محبیان برای گرفتن مجوز فعالیت دوباره به ایران آمد اما موفق نشد.

عکس تصادف سردار آزمون به همراه جزئیات

بعد از بازداشت محمد خردادیان (رقصنده معروف) دیگر رفت و آمد بیژن مرتضوی و سایر هنرمندانی چون معین قطع شد.بیوگرافی بیژن مرتضوی خواننده و نوازنده معروف

عکس و بیوگرافی بیژن مرتضوی و همسرانش

قدرت نوازندگی

آنچه بیژن را از سایر نوازندگان متمایز می کند، توانایی او در نواختن شخصاً تمام سازهایی است که در تنظیم هایش استفاده می شود. تور ملی و بین‌المللی که در سال 1990 آغاز شد، بیژن را در مکان‌هایی مانند رویال آلبرت هال، مرکز هنرهای نمایشی تورنتو، مرکز هنرهای سگستروم، تئاتر ملکه الیزابت، تئاتر کداک و بسیاری دیگر به تماشاگران فروخته‌شده در سرتاسر جهان آورد.

عکس و بیوگرافی بیژن مرتضوی و همسرانش

حضور در تئاتر یونان

در 3 جولای 1994 پس از سی و چهار سال نواختن ویولن، بیژن مرتضوی اولین مجری ایرانی بود که استعداد انکارناپذیر خود را در تئاتر یونان که شامل ارکستری 53 قطعه ای در مقابل جمعیتی 6400 نفری بود به نمایش گذاشت.

آرزو

یکی از قطعات نواخته شده در کنسرت یونان با عنوان «حماسه» در سن یازده سالگی توسط او نوشته شده بود. بیژن مرتضوی روی صحنه رویای کودکی خود را با مخاطبانش در میان گذاشت که روزی این قطعه خاص را در مقیاس بزرگ اجرا کند. بنابراین موسیقی ملی خود را به مردم از سراسر جهان ارائه می دهد. رویای او به حقیقت پیوست.

موفقیت در خارج از ایران

آنچه در مورد دستاوردهای مرتضوی منحصر به فرد است، موفقیت چشمگیر او در خارج از ایران است، جایی که او در میان محافل موسیقی بین المللی بسیار مورد تحسین قرار گرفته است.

عکس و بیوگرافی بیژن مرتضوی و همسرانش

سبک نوازندگی

در واقع، مرتضوی بسیاری از آثار خود را در ژانر سبک کلاسیک و پلی بین سنت های موسیقی شرقی و غربی تعریف می کند. بسیاری از آهنگ های او به زبان های مختلف در چندین کشور اجرا شده است.

عکس و بیوگرافی بیژن مرتضوی و همسرانش

تنوع صدای ساز

کیفیت و تنوع صدایی که از ساز تولید می کند قابل توجه است. آقای مرتضوی به عنوان یکی از بهترین آهنگسازان و نوازندگان ویولن ایرانی/آمریکایی شناخته شده است.

مدرک دکترا موسیقی

بیژن در 25 نوامبر 2009 فلوشیپ (Ph.D) خود را از دانشگاه ساوتهمپتون سولنت بریتانیا دریافت کرد. بیژن مرتضوی از زمان دریافت دکترای خود دوره های کارشناسی ارشد بسیاری را در کشورهای مختلف برگزار کرده است.

عکس و بیوگرافی بیژن مرتضوی و همسرانش

توسعه موسیقی خاورمیانه

او وظیفه توسعه موسیقی معاصر خاورمیانه را به شکل آکادمیک در بریتانیا و سایر کشورهای غربی بر عهده داشته است.

تک آهنگ‌های

سال انتشار نام آهنگ ترانه‌سرا آهنگ‌ساز تنظیم توضیحات
۱۳۹۱ عاشق‌ترم کردی حامد سیفی پور بیژن مرتضوی و معین شیر پور بیژن مرتضوی و معین شیر پور
۱۳۹۲ بانوی ستاره‌چین یاشار هاشم‌زاده و حسین موسوی بیژن مرتضوی و معین شیر پور بیژن مرتضوی و معین شیر پور
۱۳۹۴ عزیزم امیر شیرازی بهادر فرهنگ مهرداد احمدزاده
عکس مسیح علی نژاد و همسرش جدید97

 

آلبوم‌های

سال نام آلبوم توضیحات
۱۳۶۸ بیژن مرتضوی ۱
۱۳۷۰ بیژن مرتضوی ۲
۱۳۷۲ خواب و بیداری
۱۳۷۳ بیژن مرتضوی ۳
۱۳۷۵ آتش روی یخ
۱۳۷۷ بوی خوش عشق
۱۳۷۹ آواز خاموش
۱۳۸۲ یه قطره دریا
۱۳۸۵ به من چه
۱۳۸۹ موسیقی و من

 

2.5/5 - (2 امتیاز)
مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.