عکس و بیوگرافی بازیگر نقش زهرمار خان در گیلدخت

در عکس و بیوگرافی بازیگر نقش زهرمار خان در گیلدخت می توانید با امین میری بازیگر نقش زهرمار خان در سریال گیلدخت و ناگفته های زندگی خصوصی او بیشتر آشنا شوید.

بازیگر نقش زهرمار خان

بازیگر نقش زهرمار خان در سریال گیلدخت را امین میری ایفای نقش می کند که متولد 5 اسفند 1358 در زاهدان، فارغ التحصیل رشته بازیگری است. فعالیت هنری را سال 1372 با تئاتر آغاز کرد. سال 1388 با بازی در فیلم آینه های روبرو ، وارد سینما شد. سال 1397 به عنوان مشاور لهجه و بازیگر در فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد ایفای نقش کرد. او تجربه بازی در فیلم های بیرو ، ابلق ، لیپار ، خون خدا ، سریال های آچمز ، کاتب اعظم و مجموعه نمایش خانگی سقوط (اختصاصی فیلیمو) را در کارنامه هنری خود دارد.

عکس و بیوگرافی بازیگر نقش زهرمار خان در گیلدخت

شروع فعالیت

امین میری بازیگری را از سال ۱۳۷۲ با اجرای نمایش در زاهدان آغاز کرد و بعد از چندی به تهران آمد. وی برای اولین بار در سال ۱۳۸۸ با فیلم سینمایی «آینه‌های روبرو» به کارگردانی نگار آذربایجانی، روی پرده سینما رفت. او سال ۱۳۸۶ با حمایت آرین ریسباف با ایفای نقش کوتاه در جشنواره کارنامه، حضور داشت و جایزه گرفت.

عکس و بیوگرافی بازیگر نقش زهرمار خان در گیلدخت

از مهم‌ترین کارهای امین میری فیلم «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار به شمار می‌رود، این فیلم با موضوع زندگی فردی به نام عبدالمالک ریگی ساخته شد و از امین میری به عنوان مشاور لهجه بلوچی و بازیگر دعوت به کار کردند.

عکس و بیوگرافی بازیگر نقش زهرمار خان در گیلدخت

امین میری نقش “دایی نورالدین” برادر غمناز و دایی عبدالمالک و عبدالحمید ریگی را بر عهده داشت که تلاش می‌کرد جلوی شرارت‌های عبدالمالک بایستد.

شروع تئاتر

عکس و بیوگرافی بازیگر نقش زهرمار خان در گیلدخت

از سال 1372 وقتی 14 ساله بودبازی را از تئاتر شروع کرد و سال 1383 اولین بار دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد را از جشنواره تیاتر دفاع مقدس در کرمان کسب کرد.

در همین سال چهار جایزه بازیگری دیگر از جمله جشنواره استانی تئاتر «س و ب»، جشنواره تئاتر «سوره» و جشنواره منطقه ای «دانشگاهیان ایران» را بدست آورد.
در قاب تلویزیون
سال 1387 با مجموعه «کارآگاه علوی دو» وارد قاب تلویزیون شد سپس در دیگر مجموعه های تاریخی ماننده «مختارنامه» 1389 و «سرزمین کهن» 1392 حضور داشت.

عکس بیلی آیلیش برای پروفایل

عکس و بیوگرافی بازیگر نقش زهرمار خان در گیلدخت

شهرت

بعد از حضور موفق در آثاری چون «ابلق» و «هناس» در سال 1401 با مینی سریال «سقوط» در نقش «ابوخالد» فرمانده داعشی با یک گریم متفاوت بود

سریال گیلدخت

در خلاصه داستان این سریال آمده است: عالم را آب ببرد، بزرگان و درباریان مملکت محروسه را خواب برده است. در این هیاهو و غوغا آصف میرزای قاجار رویای تکیه زدن بر تخت طاووس را دارد و ولایت دارالمرز گیلان را به عنوان مقر این طرح و توطئه انتخاب می‌ کند، بی‌ آن‌ که آگاه باشد در آنجا گلنار خان‌ زاده به یاری دلداده‌ اش اسماعیل میرشکار قصد بر باد دادن این رویا را دارند و می‌ خواهند طرحی نو در اندازند.

عکس و بیوگرافی بازیگر نقش زهرمار خان در گیلدخت

این سریال حکایت گلنار و اسماعیل است که در میان هیاهو و مهلکه قجری تارو پود دلشون با مهر و محبت هم بافته می شود و…

عکس و بیوگرافی بازیگر نقش زهرمار خان در گیلدخت

از جمله بازیگرانی که در سریال «گیل دخت» ایفای نقش می‌کنند، می توان به: سعید راد، میترا رفیع، رضا اکبرپور، یاسمین معاوی، سعید چنگیزیان، شقایق فراهانی، پریوش نظریه، رامتین خداپناهی، ثریا قاسمی، محمود پاک نیت، حبیب دهقان نسب، فخرالدین صدیق شریف، فریبا متخصص، صالح میرزاآقایی، نفیسه روشن، حمید ابراهیمی، محمد فیلی، رویا جاویدنیا، مجید سعیدی، زیبا بنماران، فریده دریامج، امین میری، یوسف صفری بختیاری، بهزاد محسنی، مرتضی نجفی اشاره کرد.

 

 

 

فیلم های سینمایی

● آیینه های روبرو – 1388

● عصبانی نیستم – 1392

● امروز – 1392

● سوختن – 1393

● کوچه بی نام – 1393

● بادیگارد – 1394

● نگاه خیره – 1397

● خون خدا – 1397

● شبی که ماه کامل شد -1397

● لونه شغال – 1398

● ناتمام – 1398

● سه کام حبس – 1398

● لیپار – 1399

● ابلق 1399

● بیرو – 1399

● نگاه خیره – 1399

● بدون قرار قبلی – 1400

● هناس – 1400

● کت چرمی – 1401

سریال ها

● خاطرات خاموش – 1385

● کارآگاه علوی دو – 1387

● مختارنامه – 1389

بیوگرافی ثریا ابراهیمی معشوقه استاد شهریار

● سرزمین کهن – 1392

● روزهای بهتر (تنها در تهران) – 1396

● آچمز – 1398

● نجلا – 1399

● گیلدخت – 1401

● سقوط – 1401 (شبکه خانگی)

 

کارگردانی

● شهرت مرگبار

● با من حرف بزن

● آیینه پشت سکوت

● تئاتر مستند احساس آبی مرگ

● همه دزدها که دزد نیستند

● نمایش مستند شلتر

● قتل در موقعیت 35 درجه شمالی

بازیگر نقش زهرمار خان

امتیاز بدهید
مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.