بهترین رژگونه چه خصوصیاتی دارد؟ [18 مدل بهترین رژگونه]

اگر شما یک آرایشگر حرفه‌ای باشید، حتما چندرنگ رژگونه مناسب را دربین لوازم آرایشتان دارید. اگر هم زیاد اهل آرایش غلیظ نیستید، پیشنهاد می‌کنیم رژگونه را از فهرست لوازم آرایشتان حذف نکنید. قبل از اینکه به سراغ راهنمای خرید رژگونه برویم، ببینیم چقدر کاربرد آن مهم و تاثیرگذار است.

رژگونه آرایش شما را تکمیل می‌کند و حتی مقدار کمی از آن اگر با دقت و مهارت استفاده شود، تاثیر زیادی در جذابیت چهره شما خواهد داشت.

نکته اینجاست که باید رنگ مناسبی را برای رژگونه انتخاب کنید و آن را در جای درستی از صورتتان بزنید. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این راهنمای خرید رژگونه همراه ما باشید.

 

رژگونه چیست و چه نقشی در آرایش دارد؟

رژگونه جزو لوازم آرایشی است که بهتر است به‌عنوان یک خانم در کیف آرایشتان داشته باشید. استفاده نامناسب از رنگهای تیره و تند رژگونه باعث شده است برخی از خانمها علاقه‌ای به استفاده از آن نداشته باشند. واقعیت این است که اگر نحوه درست کاربرد رژگونه را بلد باشید، می‌توانید با یک آرایش ملایم یا گریم، چهره کاملا متفاوتی را نشان دهید.

استفاده مناسب از رژگونه کمک می‌کند صورت شما زاویه‌دار و جذاب شود؛ گونه‌هایتان برجسته‌تر دیده شود و چهره زیباتری داشته باشید. شرط آن استفاده اصولی از رژگونه است؛ نه اینکه فقط گونه‌هایتان را رنگی کنید.

 

راهنمای خرید رژگونه: انواع رژگونه

رژگونه انواع مختلفی دارد که می‌توانید براساس نوع پوست و آرایشتان، یکی از آنها را انتخاب کنید.

  • پودری: نوع پودری رژگونه کاربرد و محبوبیت و تنوع رنگی زیادی دارد. شما می‌توانید تک‌رنگ یا پالت چندرنگ آن را خریداری و با هم ترکیب کنید. این رژگونه جلوه طبیعی و خوشایندی به چهره شما می‌دهد و به‌راحتی هم روی پوستتان محو می‌شود. اگر پوستتان چرب یا معمولی است، این نوع رژگونه می‌تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد.
  • رژگونه کرمی: این نوع دارای مرطوب‌کننده هستند؛ درنتیجه برای پوستهای خشک بسیار مناسبند. همچنین دربرابر عرق کردن مقاوم هستند. این رژگونه به‌خوبی روی پوست شما می‌نشیند و حالت طبیعی و زیبایی به آن می‌دهد.
  • رژگونه مایع یا ژله‌ای: رژگونه‌هایی که حالت مایع یا ژله‌ای دارند، پوشانندگی خوبی هم روی منافذ و ناهمواریهای پوست دارند. استفاده از آنها راحت است و درخشش خاصی هم به چهره شما می‌بخشند. ماندگاری این رژگونه‌ها بالاست و گاهی مواد مغذی مثل ویتامین هم به آنها افزوده می‌شود.

 

راهنمای خرید رژگونه: چطور رژگونه مناسبی را انتخاب کنید؟

انتخاب رژگونه

1. انتخاب براساس نوع پوست

برای اینکه رژگونه آرایشتان را تکمیل کند و جلوه بهتری به صورتتان بدهد، باید از رنگی متناسب با تناژ پوستتان استفاده کنید. پس اول باید رنگ پوستتان را بشناسید. بدون اینکه آرایش داشته باشید به پوستتان در آینه نگاه کنید. پوست گرم معمولا ته‌رنگ زرد و طلایی و پوست سرد اغلب ته‌رنگ آبی دارد. اگر زیورآلات طلایی به شما بیشتر می‌آید، پوستتان گرم است و اگر رنگ نقره‌ای و سفید تناسب بیشتری با پوستتان دارد، احتمالا رنگ پوست سردی دارید. اگر شناسایی رنگ پوست برایتان سخت است یا احساس می‌کنید همه رنگها به شما می‌آیند، رنگ پوستتان خنثی یا ترکیبی است.

بهترین مدل بافت مو دخترانه 1402

برای پوستهای روشن بهتر است از رژگونه‌هایی با ته‌رنگ مرجانی یا هلویی و رنگهای ملایم استفاده کنید. اگر پوست شما خیلی سبزه است، رنگهای آجری و قرمز را امتحان کنید. برای پوستهای متوسط و گندمی هم طیفی از رنگها می‌تواند مناسب باشد؛ البته رنگهای ملایم و یا ترکیبی پیشنهاد مناسب‌تری است.

رژگونه‌های کرمی به‌خوبی با هم ترکیب می‌شوند و آرایشگران حرفه‌ای به‌جای استفاده از رژگونه تک‌رنگ از ترکیب رنگها استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه برای مهمانی شب یا استفاده روزمره آرایش می‌کنید، هم رنگ رژگونه  می‌تواند متفاوت باشد و هم مات یا درخشان بودن آن.

2. انتخاب ابزار و برس مناسب

برای هرکدام از انواع رژگونه‌ها شامل پودری، مایع و کرمی باید از برسها و ابزار مخصوص استفاده کنید. حرکات ضربه‌ای روی رژگونه کرمی کمک می‌کند حالت طبیعی‌تری داشته باشد. برای نوع کرمی از فرچه مسطح استفاده کنید.

  • رژگونه‌های پودری را بهتر است با حرکات دورانی و جارویی برس، آن را در محل مناسب گسترش دهید و محو کنید.
  • قلم‌موی بادبزنی می‌تواند رژگونه پودری را به‌صورت یکنواخت پخش کند. برسهای بزرگ باعث می‌شود پودر زیادی بردارید و دچار مشکل شوید.
  • رژگونه‌های مایع را می توانید با انگشت و با حرکات ضربه‌ای روی گونه بمالید.

 

 

چند نکته مهم در راهنمای خرید رژگونه

استفاده از رژگونه

  • فرچه و قلم‌مو را متناسب با بافت رژگونه تهیه کنید.
  • برای استفاده روزمره بهتر است رژگونه‌های ساده را بخرید؛ اما اگر دوست دارید آرایش شبانه خاصی در مهمانیها داشته باشید، می‌توانید رژگونه براق و اکلیلی هم خریداری کنید.
  • هنگام خرید علاوه بر قیمت رژگونه به کیفیت آن هم توجه کنید تا سلامتی پوستتان قربانی قیمت پایین محصول نشود.
  • سعی کنید از برندهای معتبر و شناخته‌شده رژگونه بخرید تا از کیفیت آن مطمئن باشید. فراموش نکنید  برندهای معتبر محصولاتشان را با بهترین بسته‌بندی ارائه می‌کنند. محصولاتی با قیمت پایین و بسته‌بندی نامناسب به‌احتمال زیاد اصل نیستند.
  • به تاریخ انقضای محصولات آرایشی ازجمله رژگونه دقت کنید.

 

جمع‌بندی راهنمای خرید رژگونه

انواع رژ گونه

همان‌طور که توضیح دادیم، بهتر است رژگونه را از لیست لوازم آرایشتان حذف نکنید. سعی کنید کاربرد درست رژگونه را یاد بگیرید و از رنگی متناسب با پوستتان استفاده کنید.

داشتن پالت رنگی رژگونه به شما کمک می‌کند رنگهای مختلف را با هم ترکیب کنید و به بهترین رنگ ممکن برسید. اما اگر زیاد اهل آرایش نیستید بهتر است یک رنگ ملایم نزدیک به تناژ پوستتان را خریداری کنید که همیشه برایتان قابل استفاده باشد.

5/5 - (3 امتیاز)
مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.