بهترین مدل موهای k-pop در سال 2023

از وقتی موسیقی کی‌پاپ در دنیا موردتوجه قرار گرفته است، استایل و سبک زندگی آنها هم الگوی بسیاری از جوانان و نوجوانان شده است. قبل از اینکه بهترین مدل موهای k-pop در سال جدید را معرفی کنیم، ببینیم چرا استایل کره‌ای و کی‌پاپ انقدر مورد توجه جوانان سراسر دنیا قرار گرفته است.

استایل کی‌پاپ سرشار از تنوع، رنگ و شادابی است. آیدلهای کی‌پاپ از امتحان کردن رنگهای متنوع چه در لباسها و چه در موهایشان ترسی ندارند. ممکن است در یک موزیک ویدئو آیدلها را ببینید که با موهای صورتی و بنفش و سبز در حال رقصیدن و آواز خواندن هستند.

همه چیز روی صحنه پر از شور جوانی و انرژی است. همین موضوع در کنار ترانه‌های امیدبخش گروههای کی‌پاپ باعث جذب جوانها شده است.

این روزها فقط موسیقی k-pop معروف نیست؛ بلکه طرفداران از مدل موها و سبک لباس پوشیدن آیدلها هم ایده می‌گیرند.

مقاله پیشنهادی: معرفی موزیک و استایل K-POP

تنوع مدل مو k-pop

مدل مو کیپاپ تنوع زیادی دارد. بعضی از این مدلها برای هر سن و چهره‌ای مناسب هستند. اما در انتخاب بعضی از مدلها باید دقت کنید؛ چون ممکن است مناسب چهره شما نباشد.

آیدلها با مدلهای جالب خود در وسط صحنه می‌درخشند و فن‌ها با جیغ و هیجان خود به آنها واکنش نشان می‌دهند. خیلی از فن‌ها دوست دارند ظاهرشان را شبیه آیدل موردعلاقه‌شان کنند؛ به همین خاطر از مدل مو و استایل او تقلید می‌کنند.

تنوع مدلها از یک فرق وسط ساده تا مدلهای پیچیده و شلوغ است. این مدلها برای کسانی که دوست دارند ظاهر جدیدی را تجربه کنند یا از مدلهای قدیمی خسته شده‌اند، مناسب است. پس اگر حتی طرفدار جدی کی‌پاپ هم نباشید، این مطلب می‌تواند برایتان جالب باشد.

 

چند مدل مو k-pop

چند مدل مو کیپاپ را با هم بررسی می‌کنیم. یادتان باشد برای انتخاب مدل دلخواهتان به اندازه موها و فرم چهره‌تان هم توجه کنید. می‌توانید عکسها را به آرایشگرتان نشان دهید و با مشورت او مدل مناسبی را برای موهایتان انتخاب کنید.

مدل موهای two block که به دوبلوکی معروف شده‌اند، مدلی شیک و موردعلاقه جوانان است که ابتدا در کره جنوبی طرفداران زیادی داشت، اما الان در اکثر کشورها از آن استقبال می‌شود. فرم کلی این مدل به این صورت است که قسمت بالای مو بلندتر از پشت و پهلوهاست. با فید کردن پهلوها، بافت مو، صاف کردن یا درهم کردن موهای جلو می‌توانید به فرمهای جدیدی از مدل دوبلوکی برسید. مدل ساده دوبلوکی برای دانشگاه و محل کار هم مناسب هستند.

این مدل مو دردسر زیادی ندارد و می‌توانید برای مهمانی یا هنگام خروج از خانه به‌سرعت آماده شوید، بدون اینکه نگران مدل موهایتان باشید.

اگر می خواهید رنگ موهایتان را هم تغییر دهید، رنگی زا انتخاب کنید که با رنگ پوستتان متناسب باشد.

 

1. مدل موی مخروطی به‌هم ریخته با کاتهای چندلایه

این مدل مو یکی از محبوب‌ترین مدلهای موی کی پاپ است که هم ظاهری مدرن به شما می‌دهد و هم با اغلب استایلها تناسب دارد.

در این مدل مو کیپاپ، مو به شکل لایه‌لایه کوتاه می‌شود و بعضی از لایه‌ها بلندتر از لایه‌های دیگر هستند. سپس با برس آنها را به سمت جلو حالت دهید و با کمی ژل تثبیتش کنید.

 

2. Messy two block cut

این مدل مو کیپاپ یکی از انواع شلوغ و درهم مدل معروف two block است که برای اغلب چهره‌ها مناسب است. اگر موهای قسمت بالای سرتان بلند است، موهای پشت سر و دو طرف را کوتاه کنید تا جلوه بیشتری پیدا کند. می‌توانید با کمک مقداری ژل، با نوک انگشت به موهایتان موج بدهید و آن را کمی شلوغ و درهم کنید.

 

3. مدل موی دوبلوکی با چتری

در این مدل مو k-pop شما می‌توانید طول قسمت چتری را با توجه به فرم چهره‌تان تغییر دهید. شاید بخواهید در قسمتی که دوبلوک از هم جدا می‌شوند، کمی به موهایتان حالت دهید. جهت چتری را می‌توانید به سمتی بزنید که جلوه زیباتری به چهره شما بدهد.

موها را با کمی اسپری مرطوب کنید و سپس با کمک یک برس گرد بزرگ به آن موج دهید. سمت کوتاهتر مو را کمی کنار بزنید تا روی چشمتان را نپوشاند.

 

4. مدل دوبلوکی شلوغ که به سمت جلو شانه شده

این هم یکی دیگر از مدلهای متنوع two block معروف است. قسمت بالای مو را به سمت جلو شانه کنید و کمی موج به آن بدهید. سپس قسمت جلوی چتری را به دوطرف باز کنید تا توجه مخاطب را به چشمانتان جلب کند. با استفاده از ژل یا اسپری حالت موهایتان را ثابت کنید.

 

5. مدل تیغی مخروطی با برش A شکل

تیغهای این مدل مو k-pop سرهای تیز و مشخصی دارد. جلوی آن را به شکل A به دو طرف باز کنید و در قسمت گوشها، طول موها را کمی بلندتر بگیرید. این مدل هم مناسب دخترها و هم پسرهاست.

 

مدل لباس بندری : سورو موهر و نخی

6. مدل برش مخروطی شلوغ

این مدل مو کیپاپ کمی خاص‌تر و متفاوت‌تر از مدلهای دیگر است و شما کمتر نمونه آن را در خیابان می‌بینید. در این مدل، از قسمت بالای موها هرچه که به سمت پایین می‌آیید، مو را کوتاهتر کنید و به‌تدریج حالت مخروطی را محو کنید. قسمت جلوی مو را به سمت پایین شانه کنید و موهای وسط سر را با انگشت به سمت بالا حالت دهید. حالت شلوغ آن را با استفاده از ژل یا حالت‌دهنده تثبیت کنید تا فرم تاج به خود بگیرد.

 

7. Top drop فید یک طرفه

در این مدل مو کیپاپ دو طرف را کاملا کوتاه کنید تا کنتراست بیشتری با قسمت بالای موها داشته باشد. در پشت سر  موها را کاملا فید کنید. قسمت بالای مو را با کمک موم یا ژل حجم دهید و به یک سمت شانه کنید.

 

8. مدل مو k-pop با الهام از مدل مولت مدرن

مدل مولت یا شاه‌ماهی معمولا موردپسند خانمهاست؛ اما در استایل کی‌پاپ مرزهای جنسیتی جابجا شده‌اند و مردها هم حق دارند مدلهای جدید را امتحان کنند.

اگر موهایتان به اندازه کافی بلند و صاف است، از قسمت تاج سر، موها را به سمت جلو شانه کنید و کمی به یک طرف حالت دهید. موهای پشت سرتان را کاملا به سمت پایین شانه کنید.

 

 

موی کوتاه دخترانه

در سال جدید چند آیدل دختر در کی‌پاپ مثل TaeYeon و Yubi تصمیم گرفتند موهای بلندشان را تا روی شانه کوتاه کنند.

مراقبت و مدیریت موهای کوتاه راحت‌تر است؛ همچنین باعث می‌شود سن شما کمتر به‌نظر برسد. مدلهایی که احتمالا امسال روی استیج بیشتر دیده می‌شود موهای کوتاه چتری، موهای کوتاه لایه‌لایه و موهای کوتاه تا روی شانه است.

مدل موهای taeyeon را از گروه Girls’ Generation ببینید و ایده بگیرید.

 

1. مدل موی کوتاه با لایه‌های بلند

این مدل مو برای دخترهایی که شخصیت قوی دارند و می‌خواهند مدروز به‌نظر برسند مناسب است. اگر موهای ضخیمی دارید که وقتی اطراف صورتتان قرار می‌گیرند باعث می‌شوند احساس سنگینی کنید، این مدل را امتحان کنید. چون لایه‌ها باعث می‌شوند موهایتان جلوه سبک‌تر و نرمتری به خود بگیرد.

 

2. مدل موی کوتاه تا روی شانه

اگر بین کوتاه کردن موهایتان و بلند نگه داشتن آنها مردد هستید، این مدل را امتحان کنید که نه خیلی بلند است و نه کوتاه. در این مدل، موها شانه‌هایتان را لمس می‌کنند. با این مدل مو کیپاپ، تغییر عجیب و غریبی را احساس نمی‌کنید اما مدلی است که برای اکثر افراد مناسب است.

 

3. رنگ موی شیر-چای

مدیر برنامه‌ بعضی از آیدلها به این رنگ شیر-چای می‌گویند. این رنگ تقریبا بژ شیری است که سایه‌های محوی به رنگ پوست دارد. اعضای گروه BlackPink  از این رنگ استقبال کرده‌اند. Rose رنگ ملایم‌تری را انتخاب کرده است و جنی موهای مسی رنگش را با انتخاب این رنگ دوباره محبوب کرده است.

برای نگهداری از این رنگ مو باید کمی وقت بگذارید؛ برای همین بهتر است از شامپوی رنگی استفاده کنید که مناسب موی شما باشد و همین‌طور یک ماسک موی مرطوب‌کننده داشته باشید تا موهایتان همیشه شاداب و سالم باشد.

 

4. هایلایت‌های بلند و باریک

در این مدل مو کیپاپ، به کمک ایجاد رگه‌های رنگی، پیچ و تاب جذابی به موهایتان خواهید داد. این مدل هایلایت برای کسانی که علاقه زیادی به رنگ کردن موهایشان ندارند، مناسب است؛ چون فقط خطوط ملایم و باریکی را مثل ستاره دنباله‌دار روی موهایتان نقاشی می‌کند.

 

5. موهای برش پروانه‌ای

در مدل موی برش پروانه‌ای، لایه‌ها اطراف سرتان به سمت بیرون فرم داده می‌شوند. این مدل مو کاملا زنانه، جذاب و سبک است و برای افرادی با سایز موهای مختلف مناسب است. حتی می‌توانید به موهایتان بافت هم اضافه کنید.

ازآنجایی‌که این مدل مو دارای لایه‌های زیاد و پیچ و تاب و فر است، می‌توانید به‌راحتی به ان فرم بدهید و در هر مهمانی ظاهر متفاوتی به خود بگیرید.

 

6. رنگ بلوند میوه‌ای

این رنگ مو یک بلوند کمرنگ با ته رنگ طلایی است که باعث می‌شود موهایتان روشن‌تر و گرمتر و درعین‌حال نرمتر و سبک‌تر به نظر برسد.

پیش‌بینی می‌شود این رنگ طرفداران زیادی داشته باشد؛ به‌ویژه اینکه رنگ بلوند میوه‌ای به شما اجازه می‌دهد پیچ و تابهای زیبایی هم به موهایتان بدهید.

نکته مهم: جدا از اینکه چه مدل یا رنگی را برای موهایتان انتخاب می‌کنید، سلامتی موها اولویت شما باشد. موی سالم همیشه زیبا به نظر می‌رسد.

 

 

چند نکته برای انتخاب مدل مو کیپاپ

قبل از اینکه مدل موهایتان را انتخاب کنید به چند نکته توجه کنید:

  • مدلهای موی کی‌پاپ معمولا برای سنین و چهره‌های مختلف مناسب هستند؛ با این‌حال قبل از هر تغییری دقت کنید کدام مدل چهره شما را جذاب‌تر می‌کند و برای محل کار یا دانشگاهتان هم مناسب است.
  • اگر دوست دارید چند مدل مو k-pop را امتحان کنید، فقط از برشهای ساده و پایه استفاده کنید. یک مدل پایه کمک می‌کند با رشد موهایتان دستتان برای انتخاب مدلهای جدید هم باز باشد. اگر بخشی از موهایتان را فید کنید، شاید دیگر نتوانید برخی از مدلها را امتحان کنید.
  • در انتخاب مدلهای بافت‌دار یا متراکم، به جنس و ضخامت موهایتان هم توجه کنید. برخی از مدلها برای موهای کرکی مناسب ترند؛ درحالیکه برای انتخاب بعضی از مدلها حتما باید موهای پرپشت و متراکمی داشته باشید.
  • موهای صاف یا فر هرکدام برای مدلهای خاصی مناسب‌ترند. البته می‌توانید به کمک مواد شیمیایی یا حتی روشهای فیزیکی موهایتان را صاف کنید. به هرحال قبل از انتخاب مدل باید به این نکته هم دقت کنید.
  • شاید جزو افرادی باشید که به یک سبک خاص عادت دارند. در این‌صورت انتخاب مدلهای خاص و جدید شاید کمی شما را معذب کند. اگر جسارت تجربه انواع مدلهای مو را دارید، در استایل k-pop دستتان کاملا باز است.
  • بعضی از مدلهای مو نیاز به رسیدگی و مراقبت بیشتری دارند. شاید نیاز باشد هر روز موهایتان را سشوار بکشید یا از انواع اسپری و ژلهای حالت‌دهنده استفاده کنید. ببینید حوصله این کارها را دارید یا نه.
  • استفاده از رنگهای خاص و متنوع هم در مدل مو کیپاپ رایج است. شاید دوست داشته باشید بخشی از موهایتان را به رنگ موردعلاقه خود درآورید.
18 مدل هودی زنانه زیبا و نکاتی در هنگام خرید

مدل موهای کیپاپ

 

گام به گام برای انتخاب مدل مو کیپاپ

  • اول موهایتان را خوب بشویید و خشک کنید.
  • مدل موی انتخابی خود را به آرایشگر نشان دهید و با او مشورت کنید.
  • اگر موهایتان نیاز به صاف کردن داشته باشد، آرایشگر این کار را برایتان انجام می‌دهد.
  • موهای دو طرف سرتان را کمی اصلاح کنید؛ اگر نیاز به کوتاه یا فید کردن بیشتر باشد، بعد می‌توانید این کار را انجام دهید.
  • برای اینکه تصمیم بگیرید با قسمت بالای موهایتان چکار کنید، مدلهای مختلف را امتحان کنید. با دست موها را به یک سمت فرم دهید؛ وسط موها را باز کنید. انها را روی صورتتان بریزید؛ جلوی آینه ژست بگیرید و ببینید کدام مدل دلخواه شماست.
  • بعد از اینکه تصمیم قطعی گرفتید، بخشهایی از مویتان را که لازم است کوتاه کنید. موهای بلندتر را با کمک برس حالت دهید.
  • درنهایت از فیکس‌کننده‌ها استفاده کنید تا حالت موهایتان خراب نشود.
  • روش سشوار کشیدن و مراقبت از موها را از آرایشگرتان بپرسید.

 

در پایان

اگر واقعا از مدل مو کیپاپ خوشتان می‌آید، فرصت تجربه آن را از خودتان نگیرید. اگر در محیط کارتان محدودیتی دارید، لازم نیست حتما مدلهای خاص و عجیب را انتخاب کنید. از یک مدل ساده شروع کنید و بازخورد اطرافیان را ببینید.

موهای شما هر حالت و جنسی که داشته باشد، مدل موی مناسب شما وجود دارد؛ پس ناامید نشوید. اگر از موهای رنگی خوشتان می‌آید ولی نمی‌توانید با موهای رنگ‌شده به دانشگاه و اداره بروید نگران نباشید؛ رنگهای موقتی در بازار وجود دارند که می‌توانید در تعطیلات یا موقع رفتن به مهمانیها از انها استفاده کنید. این رنگها با یک شستشوی ساده با شامپو پاک می‌شوند.

در ادامه عکس‌های مدل موهای k-pop را می‌توانید مشاهده کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.