عکس و بیوگرافی طناز طباطبایی و همسرش

در عکس و بیوگرافی طناز طباطبایی و همسرش شما همراهان عزیز سایت عکس نوشته می توانید با بازیگر محبوب این روزهای  سینمای ایران که به واسطه حضور در سریال یاغی این روزها بر سر زبان ها افتاده بیشتر آشنا شوید.

عکس و بیوگرافی طناز طباطبایی و همسرش

 

طناز طباطبایی متولد 20 اردیبهشت 1362 در نیاوران تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است

فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد تهران مرکز می باشد که از 18 سالگی جلوی دوربین رفت و بعدا تجربه کار در تئاتر را نیز کسب کرد

عکس و بیوگرافی طناز طباطبایی و همسرش

طناز طباطبایی بسيار اهل خانه و خانواده اسـت، مادرش را بسيار دوست دارد و بـه او شديدا وابسته اسـت، تنها خواهر کوچک تر او ليلا نام دارد و بـه خواهرش خيلي علاقه‌مند اسـت، خواهر طناز طباطبایی در سينما هيچ فعاليتي ندارد، بلكه شغل اصلی او مترجمی زبان اسـت.

عکس و بیوگرافی طناز طباطبایی و همسرش

نام :طناز
نام خانوادگی :طباطبایی
تاریخ تولد :20 اردیبهشت 1362
محل تولد :تهران
تحصیلات :فارغ التحصیل کارگردانی تئاتر
زمینه فعالیت :بازیگر
وضعیت تاهل :مجرد

طناز طباطبايی در ۲۰ ارديبهشت ۱۳۶۲ در محله نياوران تهران متولد شد.

عکس و بیوگرافی طناز طباطبایی و همسرش

پدر طناز طباطبایی در عرصه تجارت آدم بسيار موفقي اسـت و در زمينه‌ی موسيقي نیز فعاليت دارد، طناز کارگرداني تئاتر خوانده، با موسيقي آشنايي دارد و گيتار مي‌زند، مدتي هم کار نقاشي مي‌کرد و کم و بيش نزد پدرش در عرصه بازرگاني فعاليت مي‌کند.

 

شروع بازیگری

طناز طباطبایی بازیگری را از شرکت در کلاس‌هـای آزاد بازيگري شروع کرد. کـه هنوز يک ماه از کلاس‌هايش نگذشته بود کـه اولين تجربه خودرا در سن ۱۸ سالگی براي بازي در «جواني» سعيد سلطاني درسال ۸۰ انجام داد. خانواده‌اش براي ورود او بـه عرصه بازيگري مخالفتي نکردند و بيشتر همراهش بودند.

 

خانواده

خانواده‌ای دارم کـه هميشه بـه مـن چند گزينه مي‌دهند و مي‌گويند انتخاب کن و هيچ‌گاه دست و پايم را براي انجام کاري نمي‌بندند. پدرم پس از انتخاب این راه بـه مـن گفت :دوست ندارم تـو از کوچه و بازار بازيگر شوي. دوست دارم تحصيلات آکادميک داشته باشي و تصميم گرفتم در دانشگاه کارگرداني نمايش و تئاتر بخوانم

عکس و بیوگرافی طناز طباطبایی و همسرش

دوستان اندک و گزيده‌ای دارم. بـه روانشناسي عشق مي‌ورزم. انسان دلير و آينده نگري هستنم و از زندگي عادي کينه دارم. در اوقات فراغت خود بـه گالري‌هـای عکس و نقاشي مي‌روم، همينطور فيلم تماشا مي‌کنم و کتاب مي‌خوانم. زياد آدم معاشرتي نيستم. منطق خاص خودم را دارم و براساس آن عمل مي‌كنم،‌ حالا مي‌خواهد بقيه خوششان بيايد يا نيايد و كمي عصبي هستم.

 

طرفدار سادگی

قبل از هر چیزی مهم‌ترین نکته اسانی با آن لباس اسـت. مـن هیچوقت هم طراح خاصی برای همه ی لباس هایم نداشتم. خودم را خوب می شناسم و می‌دانم چـه بپوشم بیشتر بهم می‌آید و طرفدار جدی سادگی هستم. روی حساب همه ی این‌ها انتخاب هایم را خودم انجام می‌دهم و از طراح هـای مختلف کـه کارهای متفاوتی دارند خرید می کنم.

عکس و بیوگرافی طناز طباطبایی و همسرش

ولی همیشه در همه ی آنها یک ویژگی بوده کـه بـه مدل و سبک و سلیقه مـن نزدیک بوده. مـن در مورد مد و لباس برخلاف خیلی ها کـه برندباز هستند و برند برای شان مهم اسـت ، این چیزها اهمیت ندارد و تنها مهم این اسـت لباسم ساده باشد و بتواند مدت زمان طولانی ازآن زیاد استفاده کنم. یعنی اینطوری نباشد کـه یکبار بپوشم و بعد در کمد خاک بخورد. مـن دوست دارم یک دست لباس را بارها بپوشم.

عکس و بیوگرافی طناز طباطبایی و همسرش

ازدواج

اصلا بـه ازدواج فکر نمیکنم و اگر فرزندي هم داشته باشم بيشتر از خودم دوستش نخواهم داشت. بـه شدت از پير شدن هراس دارم و دوست دارم هميشه جوان و شاداب باشم. نه تنها از پيرشدن جسم کـه از پيرشدن فکر نيز مي‌ترسم و از يک جا ماندن و بيهوده بودن متنفرم.

عکس و بیوگرافی طناز طباطبایی و همسرش

بالا رفتن سنش برای ازدواج

این حرفی کـه هم اکنون می خواهم بگویم خیلی حرف رادیکالی اسـت شاید خیلیها با مـن مخالف باشند و البته خیلی مسئله شخصی اسـت، ولی تصورم این اسـت کـه با ازدواج و بچه‌دار شدن و با هر چیزی کـه از این دست بـه مـن اضافه میشود، انگار کـه مـن یک مرحله عقب می روم و این حس کهنگی بـه مـن دست خواهد داد کـه حالا دیگر هم اکنون تمام شدم و بچه‌ام از مـن مهم‌تر اسـت.

عکس و بیوگرافی طناز طباطبایی و همسرش

هم اکنون خودت نباید غذا بخوری و اول باید بچه‌ات را سیر کنی. همین حالا جیب خودت ممکن اسـت خالی باشد اما جیب بچه‌ات باید پر باشد. خودت نباید فلان کار را کنی کـه شوهرت بتواند فلان کار را کند. همین حالا مجبوری کار نکنی چون بچه کوچک داری و… راستش را بخواهید مـن یک ذره خود‌خواهم، نه خیلی خود‌خواهم. این خیلی خود‌خواه بودن و ترس از کهنه شدن باعث می شود کـه محتاط باشم.

عکس و بیوگرافی طناز طباطبایی و همسرش

 

همیشه دوست دارم همه ی چیز تازه باشد. این خیلی خطرناک اسـت چون فکر میکنم اگر یک روزی کهنه شوم و بـه این باور برسم کـه کهنه شدم دچار افسردگی خیلی حاد می شوم کـه حتی ممکن اسـت بلایی سر خودم بیاورم. همه ی آرزوی زندگی‌ام هم همین اسـت کـه خداوند این تازگی را از مـن نگیرد.

 

علایق

بیشترین چیزی کـه برایم مهم بوده این اسـت کـه مثل نقاشی باشم کـه اول باید نقاشی کلاسیک را بیاموزد و انجام دهد و مثلاً یک کوزه را درست طراحی کند و بکشد و بعد بـه آرامی بـه نقاشی حرفه ای و ماندگار تبدیل شود.

عکس و بیوگرافی طناز طباطبایی و همسرش

 

در مورد بازیگری هم مـن همین نظر را داشتم کـه اگر بـه آرامی قدم بر دارم و رشد کنم جایم محکم تر و تثبیت شده تر خواهد بودو خودم از خودم راضی تر خواهم بود. مـن هیچوقت فکر نمی کنم کـه تثبیت شدم و ماندم و تمام نمی‌شوم.

عکس و بیوگرافی طناز طباطبایی و همسرش

معیار انتخاب نقش

ويژه بودن کاراکتر اسـت و يکسري حرف‌هايي کـه کاراکترهاي ديگر نمي‌توانند آنها را بزنند. شيوه انتخاب ثابتي يا شيوه کار ثابتي ندارد. بـه گفته خودش:”بستگي بـه فيلمنامه دارد” بازي در نقش يک سگ قطعا تجربه ای متفاوت براي هر بازيگري اسـت. ديدن بازي ستاره‌ای معروف در نقش يک سگ هم تجربه ای متفاوت براي علاقمندان بـه بازيگري و هنرهاي نمايشي اسـت.

عکس و بیوگرافی گروه بلک پینک blackpink

عکس و بیوگرافی طناز طباطبایی و همسرش

مصاحبه با طناز طباطبایی

 

طناز طباطبايي، ستاره سينما، با بازي در نقش “ميلو” سگ محبوب «تن تن» روي ديگري از توانايي‌هايش رابه نمايش گذاشته اسـت. طباطبايي با کارنامه کاري درخشان و قابل دفاعي کـه ارائه داده اسـت ثابت کرده از شيفتگان تجربه‌هـای متفاوت اسـت. هم چنین اعتقادش براین اسـت کـه هر کاراکتری کـه یک بازیگر بازی میکند دنیای روانی خاصی برای خود دارد.

 

تئاتر

تجربه بازی در تئاتر را داشته اسـت. دراین رابطه میگوید:” فضای تئاتر نسبت بـه سینما بـه مـن اجازه تجربه بیشتری میدهد. بـه اضافه این کـه مـن آن تجربیاتی کـه برای ورود و شناخت و یادگیری بازیگری در مدیوم سینما و تلویزیون لازم داشتم را پیدا کردم. مـن هنوز مدیوم تئاتر را خوب نمی‌شناختم و کمی با آن برخورد سینمایی می کردم.

عکس و بیوگرافی طناز طباطبایی و همسرش

 

اما در کارها یک شب هایي با تماشاچی بی واسطه حرف میزنم و این تجربه نفس بـه نفس بودن با تماشاگر را واقعا دارم لمس میکنم.” او بـه اصل ” کم دیده شدن ولی خوب دیده شدن” بسیار معتقد اسـت. و ترجیح میدهد ۱۰ نفر مخاطب در تئاتر داشته باشد اما همان ده نفر متفاوت بودن نقش وی را تایید کنند تا در سینما مخاطبی میلیونی داشته باشد و آن طور کـه باید و شاید عمل نکند.

 

علاقه  به سینما

بيشتر بـه سينما علاقمند اسـت و عاشق پرده نقره ايست. بنظر او سينما سبک بازي و ژانرو مدل متفاوتي از بازي را مي‌طلبد، نمي توان اين دو رابا هم مقايسه کرد زيرا شبيه بـه هم نيستند.

عکس و بیوگرافی طناز طباطبایی و همسرش

تاثیر گریم در بازی طناز طباطبایی

مـن بعنوان بازیگر باید بازی خودم را بکنم گاهی گریم هم میتواند کمک کند. چهره پردازی در جایگاه خودش خیلی خوب اسـت و میتواند کمک کند، اما بعنوان بازیگر خیلی اعتقاد ندارم چهره پردازی بـه بازی کمک کند.

 

تاثیر بازیگر مقابل طناز طباطبایی

از نظر طناز طباطبایی بازی نقش مقابل تاثیر زیادی روی او دارد و درباره تجربه در مقابل بازیگران کاربلد می گوید کاملا این احساس را می کردم کـه این عزیزان انرژی هـای زیادی بـه مـن هم منتقل میکنند، لذا ناخودآگاه اگر بازی مـن نقص داشت. یک دفعه ده پله بالا می آمدم بخاطر این کـه مـن هم پاسخ این انرژی رابه همان شدت می دادم.

عکس و بیوگرافی طناز طباطبایی و همسرش

 

طناز طباطبایی درباره کارهایش می گوید:طبق معمول افرادی کـه برای کارشان تلاش می‌کنند نسبت بـه آن کار غیرت نشان میدهند. پس در جایگاه نقد کردن نیستم زیرا بکار خود غیرت دارم و در موردش نمیتوانم صحبت کنم، بهتراست این نقد و بررسی ها رابه دیگران واگذارم.

 

طناز طباطبایی به هیچ چیز جز بازیگری فکر نمی کند

بـه هیچ تجربه دیگری جز بازیگری فکر نمی کنم چون باورم این اسـت کـه یک کار انجام بده اما آن یک کار را درست انجام بده. شاید چون یک کم کمال گرا هستم از انجام کارهای نصف و نیمه و غیر حرفه ای خوشم نمی‌آید.

عکس و بیوگرافی طناز طباطبایی و همسرش

 

مـن از گالری گردی، تماشای آثار هنری، تماشای فیلم تئاتر، کتاب خواندن و سفر ذهن و روحم را تغذیه می کنم تا بتوانم در کارم خلاق تر باشم. این ها بـه اضافه ورزش یوگا کـه پای ثابت برنامه روزانه زندگی مـن هستند

 اینستاگرام

در حال حاضر این صفحه تنها صفحه رسمی خانم طباطبایی در اینستاگرام اسـت و بـه دست ادمین بازرسی می شود، پیج هایي با نام ایشان ساخته شده اند و البته فالوورهای فراوانی هم دارند اما رسمی و واقعی نیستند.

tannaz.tabatabaeei@

عکس و بیوگرافی طناز طباطبایی و همسرش

او درباره این عکس نوشته: و هرگاه كه خيل آوازخوانان و رقاصان و ني لبك زنان بـه سراغ شـما آمدند_، از كالاي انها بخريد زيرا كه اين ها هم گرد آوران ميوه و كندر اند، و انچه مي آورند، اگر چـه از جنس رؤياست، براي روح شـما خوراك و پوشاك اسـت. «پيامبر و ديوانه. جبران خليل جبران».

عکس و بیوگرافی طناز طباطبایی و همسرش

او درباره این عکس نوشته: فعلاً دو خطای فاحش در کارنامه هیات انتخاب «کیوان کثیریان» حتی اگر خود احمد امینی، شاهرخ دولکو، رضا مقصودی و بهروز شعیبی«از اعضای هیات انتخاب جشنواره» اعتراف تلویزیونی کنند یا مکتوب بنویسند کـه فیلمی مثل “جان‌دار”«کـه فیلم خوبی اسـت و نه خیلی خوب» بـه لحاظ سینمایی از فیلم بی‌جانِ فیلمسازی کـه دیگر حتی سایه هم ندارد.

 

یا فیلم عجیب فیلمسازی کـه اخیرا دارد بـه صورت خودش و کارنامه‌اش تیغ میکشد، ضعیف‌تر اسـت، مـن قبول نمیکنم. یا این کـه فیلم قابل قبولی مثل «روسی» با چـه منطق و دلیلی باید از جشنواره بیرون بماند و شاهد حضور این دو فیلم بسیار ضعیف دربخش مسابقه باشد؟ قبول نمی کنم چون این دوستان رابه سینمافهمی و فیلم‌شناسی قبول دارم.

عکس و بیوگرافی طناز طباطبایی و همسرش

ابدا هم زیر بار بهانه‌هایي مثل سلیقه و این حرف‌ها نمی روم. تشخیص فیلم خوب از بد سلیقه‌ای نیست، معیار دارد، استدلال می خواهد. اگر یک داور مسابقه آشپزی، از اساس ماکارونی دوست نداشته باشد، حق ندارد یک ماکارونی کـه خیلی خوب پخته شده باشد را از مسابقه کنار بگذارد. سلیقه یک امر شخصی اسـت، ربطی بـه قضاوت ندارد.

عکس و بیوگرافی طناز طباطبایی و همسرش

طناز طباطبایی درباره این عکس نوشته: امير جعفري هميشه بـه آقاي مهر جويي مي گفت تورو خدا يه هامون بنويسين مـن بازي كنم ، چي ميشه مگه، آقاي مهرجويي مي خنديد و رد مي شد ، يه بار كه امير باز اصرار كرد، آقاي مهرجويي گفت: پاشو خودت و جمع كن، خودت باش، خودت باشي از هامون جذاب تري، …??

عکس و بیوگرافی طناز طباطبایی و همسرش

او درباره این عکس نوشته: طناز طباطبایی سفیر پروژه خودمراقبتی انجمن حمایت از حقوق کودکان شد.

عکس و بیوگرافی طناز طباطبایی و همسرش

او درباره این عکس نوشته: پشت صحنه فيلم طلا?

عکس و بیوگرافی طناز طباطبایی و همسرش

طناز طباطبایی درباره این عکس نوشته: عاشق بحث كردن با آدمهايي‌ام كه خودت رو با خودت مواجه مي‌كنن؛ و خودت رو بـه خودت نزديك تَر. اونهايي كه ميشه تا صبح باهاشون بحث كرد و دعوا نشه، تا ابد پاي حرفت بموني و رفيق بمونن باهات، اونهايي كه روش بحث كردن رو بلدن؛ روشي كه توش كشف كردن وجود داره.

عکس و بیوگرافی ملیکا رضوی و همسرش

 

كشف خودت از خودت، اينكه خودت رو عميق‌تَر درك مي‌كني، اينكه بفهمي وقتي عصباني ميشي چطوري زاويه‌ات رو عوض كني، واز زاويه ديگه منظورت‌ رو بگي ،اينكه بـه خودت نگيري ؛ فكر كني ميشه زاويه ديد جديدي هم وجود داشته باشه ، نه خودت رو ثابت كني، نه طرف رو قضاوت،عاشق اين بحث كردن هام… ؛-» ??

عکس و بیوگرافی طناز طباطبایی و همسرش

طناز طباطبایی درباره این عکس نوشته: دست نوشته عباس كيارستمي در دفتر يادداشتهاي روزانه اش «١٣٧٦».

عکس و بیوگرافی طناز طباطبایی و همسرش

بیوگرافی طناز طباطبایی و همسرش + عکس های طناز طباطبایی + مصاحبه و اینستاگرام

 

طناز طباطبایی درباره این عکس نوشته: بـه نظرتان بزرگترين شوك زندگي چيست؟ تولد ،اينكه از مادر جدا شوي. دوست داريد كجا زندگي كنيد؟ در يك جاي خيالي،كشور آرماني خودم. بـه نظرتان خوشبختي دنيايي در چيست؟ اين كه هميشه بتوانم با كساني كه دوستشان دارم در تماس باشم.

عکس و بیوگرافی طناز طباطبایی و همسرش

پيوندم بازيبايي هـای طبيعت قطع نشود و در اختيارم كتابهاي زياد و صفحات موسيقي باشد بدترين كاستي هـای زندگي كدام اسـت؟ زندگي عاري از نوابغ شخصيت هـای داستاني مورد علاقتان را نام ببريد. آدم هـای رمانتيک و شاعرانه.آنها كه تجلي آرمان اند،نه تقليد گر آن. «كتاب پروست و مـن»

فیلم های سینمایی 

دیشب باباتو دیدم آیدا:رسول صدرعاملی،1383
چهارانگشتی :سعید سهیلی، 1385
دماغ :فرزاد مؤتمن،1386
جعبه موسیقی :فرزاد مؤتمن، 1386
شب زده:فرزاد مؤتمن،1386
میزاک:حسینعلی لیالستانی، 1387
پسر تهرانی:کاظم راست‌گفتار،1387
صداها:فرزاد مؤتمن،1387
شیرین:عباس کیارستمی،1387
طهران تهران:مهدی کرم پور،1388
مرهم :علیرضا داودنژاد،1389
سرسپرده :بهمن گودرزی،1389
پریناز:بهرام بهرامیان، 1389
گزارش یک جشن:ابراهیم حاتمی کیا ، 1389
نارنجی پوش:داریوش مهرجویی ،1390
هفتم:مسعود قراگزلو،1390
هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند:پوران درخشنده، 1390
قطعه‌ای از سکوت:آریانا رستمی،1392
ساکن طبقه وسط:شهاب حسینی،1392
پنجاه قدم آخر:کیومرث پور احمد،1392
آرایش غلیظ :حمید نعمت‌الله،1392
رخ دیوانه:ابوالحسن داوودی ،1393
مرگ ماهی :روح‌الله حجازی ،1393
بیست هفته :مسعود قراگزلو،1394
خشم و هیاهو:هومن سیدی ،1394
اروند:پوریا آذربایجانی،1394
اردتمند؛ نازنین، بهاره و تینا :عبدالرضا کاهانی،1395
ویلایی‌ها:منیر قیدی،1395
میلیونر میامی :مصطفی احمدی،1395
طلا:پرویز شهبازی،1397
روسی:امیرحسین ثقفی،1398
شنای پروانه :محمد کارت،1398
خورشید :مجید مجیدی، 1398
بی‌رویا :آرین وزیردفتری،1399

سریال های تلویزیونی 

ذبیح :عباس مرادیان، 1379
جوانی :سعید سلطانی، 1380
رانت خوار کوچک:حسین سهیلی زاده، 1382
در چشم باد:مسعود جعفری جوزانی، 1385
میوه ممنوعه:حسن فتحی، 1386
پرانتز باز :کیومرث پوراحمد، 1388
کلاه قرمزی 92:ایرج طهماسب، 1392

نمایش خانگی

قلب یخی (فصل سوم):سامان مقدم، 1391
شاهگوش :داوود میرباقری، 1392
یاغی:محمد کارت، 1400
طناز طباطبایی در شاهگوش

 

تئاتر

درس:داریوش مهرجویی، 1390
کمی بالاتر:آروند دشت آرای، 1390
تن‌تن و راز قصر مونداس:آروند دشت آرای، 1391
باغبان مرگ:آروند دشت آرای، 1392
نامه‌های عاشقانه از خاورمیانه:کیومرث مرادی، 1395
تروما:افسانه ماهیان،1397
جنایات و مکافات:رضا ثروتی، 1398
طناز طباطبایی

 

جوایز و افتخارات 

نامزد بهترین بازیگر نقش دوم زن در بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر،صداها،1387
برنده جایزه بهترین بازیگر نقش دوم زن در سومین جشن منتقدان، صداها،1388
نامزد بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیونی، پرانتز باز (سریال)،1388
برنده دیپلم افتخار از سوی پنجمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران، مرهم،1390
برنده بهترین بازیگر نقش اول زن در سنندج، هیس! دخترها فریاد نمی زنند،1391
نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن در کرمانشاه، هیس! دخترها فریاد نمی زنند،1391
برنده لوح تقدیر و جوایزی از سوی جشنواره زنان مستقل آمریکا به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن، هیس! دخترها فریاد نمی زنند،1392
برنده لوح تقدیر و جوایزی از جانب جشنواره فیلم های ایرانی سانفرانسیسکو به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن، هیس! دخترها فریاد نمی زنند،1393
نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن در سی و سومین جشنواره فیلم فجر،رخ دیوانه، 1393
نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، خشم و هیاهو،1394
برنده تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن در یازدهمین دوره جشن انجمن منتقدان سینمای ایران، ویلایی ها، 1396
برنده تندیس بهترین بازیگر زن برای فیلم ویلایی ها در جشنواره فیلم یزد، ویلایی ها، 1396
برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، شنای پروانه ، 1398
برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر، بی رویا، 1400

امتیاز بدهید
مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.