مدل حجاب روسری ایرانی و ترکی و عربی 1402

در مدل حجاب روسری ایرانی و ترکی و عربی 1402 می توانید بهترین نوع از انواع حجاب برجسته و چشم نواز عربی و ترکی و ایرانی خودمان که مد شده را مشاهده کنید.

مدل حجاب ایرانی

مدل حجاب ایرانی لباسی که برخی از زنان مسلمان برای پوشاندن موهای خود می پوشند. در قرن بیست و یکم، این معنا در جوامع اقلیت مسلمان بیشتر از مفهوم گسترده‌تر حجاب به‌عنوان رویه‌ای که مردان و زنان مسلمان در پوشیدن لباس‌های محافظه‌کارانه رعایت می‌کنند، آشنا شده بود.

مدل حجاب روسری ایرانی و ترکی و عربی 1402

داشتن حجاب زیبا دغدغه بسیاری از دختران جوان و نوجوان است. برخی تصور میکنند حجاب داشتن با زیبا بودن منافات دارد، درصورتیکه خانم ها میتوانند ضمن رعایت حجاب، زیبا و شیک باشند. همچنین عده ای دیگر، زیبا بودن را با نمایش جاذبه های جنسی زنانه اشتباه میگیرند. درحالیکه نمایش بدن نه تنها هیچ تناسبی با زیبایی ندارد بلکه ممکن است حواس دیگران را از زیبایی واقعی شما پرت کند.

مدل حجاب روسری ایرانی و ترکی و عربی 1402

در انسان گرایش به جمال و زیبایی، چه به معنی زیبایی دوستی و چه به معنی زیبایی آفرینی که هنر نامیده می شود، وجود دارد. انسان می خواهد لباسش زیبا باشد، اتاقش زیبا باشد، از طرفی دوست دارد زیبایی بیافریند؛ مثل مسئله هنر که خلق زیبایی است و اصلا انسان جذب زیبایی می شود، چه آن چیز انسان باشد، کتاب باشد، حرف و سخن باشد، ساختمان و مجسمه باشد و … .

مدل حجاب روسری ایرانی و ترکی و عربی 1402

حال سوال این است که جمال یا زیبایی چیست؟ تعریف آن چیست؟ به عقیده بعضی این سوال جواب ندارد. گفته اند زیبایی «مما یدرک و لا یوصف» است، یعنی درک می شود اما توصیف نمی شود. در دنیا چیزهایی هست که انسان وجودش را درک می کند اما نمی تواند آن را تعریف کند.

مدل حجاب روسری ایرانی و ترکی و عربی 1402

افلاطون تعریفی از زیبایی کرده است، گفته است زیبایی هماهنگی میان اجزاء است با کل. مثلاً یک ساختمان آنگاه زیباست که درها و پنجره ها و اتاق ها و غیره با کل آن ساختمان هماهنگ و متناسب باشد. برخی هم گفته اند، برخلاف آنچه انسان ها خیال می کنند که زیبایی عشق می آفریند، این عشق است که زیبایی را می آفریند! به این معنی که منش و رفتار انسان هاست که باعث انتقال حس خوب به دیگران میشود.

مدل حجاب روسری ایرانی و ترکی و عربی 1402

سوال دومی که باید جواب داده شود اینست که حجاب چیست؟ در جواب باید گفت حجاب یعنی زنان در مقابل مردان نامحرم مو،گردن و گوش را با روسری، شال یا مقنعه و بدن را با لباسی که برآمدگی های بدن (جاذبه جنسی زنانه) را نمایش ندهد بپوشانند. درواقع درمقابل نامحرم فقط گردی صورت و دست ها تا مچ باز میماند. همچنین طوری لباس نپوشند که وقتی در خیابان راه میروند بخاطر مدل عجیب و غریب لباس یا رنگ های نامتعارف آن انگشت نمای دیگران شوند.

مدل حجاب روسری ایرانی و ترکی و عربی 1402

شما برای رعایت حجاب چه پوششی انتخاب کردید؟ اگر چادری هستید باید بگوییم اولین قدم برای شما اینست که از یک مدل چادر شیک و زیبا استفاده کنید. اگر نظر اکثر محجبه ها را بخواهید شیک ترین و پرطرفدارترین چادر همان چادر عربی اصیل است. پارچه اش هم اگر از نوع نسبتا براق (مثل کرپ کن کن یا کرپ رویال) باشد که فبه المراد!

دومین چادری که بین محجبه های جوان و البته دانشجو پرطرفدار است چادر لبنانی است. چون هم راحت است و هم میتوان روی آن کوله پشتی انداخت. چادر دانشجویی هم سومین چادر پرطرفدار بین محجبه های جوان است.

مدل حجاب روسری ایرانی و ترکی و عربی 1402

اگر کارمند یا دانشجوی تمام وقت هستید یا مجبورید هرروز ساعتی بیرون از منزل باشید، بهتر است بیشتر از یک چادر برای استفاده روزمره داشته باشید. به این علت که چادر بخاطر بلند بودن، ممکن است زیر پایه صندلی برود یا زیر پای خودتان و دیگران خاکی شود و اگر از آن دسته افرادی باشید که حوصله شست و شو و اتوکشی هرروزه چادر را ندارند، حتما به زیبایی حجاب خود آسیب میزنید.

مدل حجاب روسری ایرانی و ترکی و عربی 1402

قد چادر هم البته خیلی مهم است، حواستان باشد هنگام خرید چادری انتخاب کنید که قد آن تا روی کفش تان برسد. هنگام دوخت چادر نیز قد چادر را طوری قیچی کنید که وقتی بدون کفش و کاملاً صاف می‌ایستید، دقیقاً چادر روی زمین قرار گیرد، و پسِ قد آن به اندازه ای بلند نباشد که اصطلاحاً بر روی زمین بخوابد. چادر اگر کوتاهتر باشد نمای زیبایی ندارد و اگر بلندتر باشد ممکن است مدام خاکی شود و شما را شلخته جلوه دهد. از طرف دیگر مجبورید هنگام استفاده از مترو و پله برقی مرتب چادر خود را جمع کنید و این باعث خستگی شما میشود.

مدل لباس مخمل خانگی کوتاه چین دار اینستاگرام

مدل حجاب روسری ایرانی و ترکی و عربی 1402

بهترین و مطمئن ترین راه برای که بتوانید چادر را در طول روز و در عین انجام فعالیت های مختلف روی سر محکم نگه دارید، دوختن کِش و یا بندهای پارچه ای بر روی چادر است. چادرهایی که در آن ها از کِش یا بند استفاده نمی شود درصورت مناسب نبودن جنس روسری مدام از سر می افتد و شما را به زحمت می اندازد.

مدل حجاب روسری ایرانی و ترکی و عربی 1402

بهترین جا برای دوخت کش، دو انگشت فاصله با لبه چادر است. شما می توانید از کِش های نیم سانتی که مناسب ترین سایز برای کِش است، استفاده کنید وکِش را پشت گردنتان تا جایی که لبه چادر دور صورتتان می‌ایستد اندازه کنید. ضمنا بخاطر داشته باشید رنگ مشکیِ چادر، رنگ عزا و افسردگی نیست بلکه رنگ اقتدار و ابهت و شیک بودن است.

مدل حجاب روسری ایرانی و ترکی و عربی 1402

استفاده از روسری با جنس مناسب یکی از بهترین روش ها برای کنترل بهتر چادر است. معمولا روسری های نخی نسبت به روسری های ساتن، ابریشم ایستایی بهتری روی سر دارند. احیانا اگر روسری خریدید که جلوی آن کج و نامنظم قرار میگیرد به شما پیشنها میکنم به کمک آهار پارچه آن را آهاردار کنید تا روسری شما شیک و محکم و گرد روی سرتان قرار گیرد. همچنین میتوانید به کمک طلق روسری از کج شدن آن جلوگیری کنید. نکته بعدی اینکه روسری های نخی نازک اصولا روی سر کج و کوله میشوند پس هرچه روسری جنس محکم تری داشته باشد فرم گیری آن هم بهتر خواهدبود.

مدل حجاب روسری ایرانی و ترکی و عربی 1402

همچنین دقت داشته باشید اگر جلوی چادر شما باز میماند و مانتوی شما تنگ است حتما از روسری قواره بزرگ استفاده کنید و با روسری قسمت سینه را بپوشانید؛ چون فرم سینه نباید در معرض دید نامحرم باشد.

مدل حجاب روسری ایرانی و ترکی و عربی 1402

میتوانید روش های مختلف برای بستن شال و روسری را انتخاب کنید و هرکدام بیشتر به صورت شما می آمد از آن مدل استفاده کنید. بخاطر داشته باشید مدل هایی که پف دار هستند بیشتر مناسب برای محجبه های مانتویی است و زیر چادر نمای مناسبی ندارد. ضمنا مدل روسری نباید نامتعارف و به اصطلاح جیغ باشد و بایدگوش و گردن و حجم سینه را بپوشاند. برای بستن روسری نیز میتوانید از انواع گیره و سنجاق روسری استفاده کنید.

مدل حجاب روسری ایرانی و ترکی و عربی 1402

در سال های اخیر برخی از برندهای تولیدکننده محصولات حجاب دست به کار شده اند و انواع ست روسری و ساق دست و کیف را برای قشر محجبه طراحی کرده اند. میتوانید ازین مدل ها نیز استفاده کنید. اگر هم طرح های عرضه شده مطابق سلیقه شما نیست، به سلیقه خودتان روسری و ساق دست را سِت کنید.

مدل حجاب روسری ایرانی و ترکی و عربی 1402

اگر موهای بلندی دارید، جمع کردن موها با وسیله ای مانند کش، کلیپس و … می تواند از بهم ریختگی و دست بردن مداوم در روسری جلوگیری کند، همچنین موهایی که به وسیله کش و کلیپس جمع می شود، می تواند جایگاه مناسبی برای قرار گرفتن کش چادر و تثبیت آن بر روی سر باشد. البته این نکته را هم فراموش نکنید که موها را خیلی بالا جمع نکنید که از زیر چادر جلب توجه کند و با هدف استفاده از چادر در تعارض باشد. ضمنا اگر موهای جلوی سرتان کوتاه است می توانید به کمک هدبند، تل کشی یا گیره تق تقی از بیرون ریختن آن جلوگیری کنید.

مدل حجاب روسری ایرانی و ترکی و عربی 1402

به این نکته توجه داشته باشید که رنگ روسری و مانتوی شما متناسب با رنگ پوستتان باشد. برای افراد با پوست سفید و روشن رنگ های تیره و برای افراد با پوست تیره رنگ های روشن توصیه میشود. همچنین برای خانم های سبزه رو رنگ های با توناژ صورتی، سبز، نارنجی، خردلی و قهوه ای مناسب تر است.

مدل حجاب روسری ایرانی و ترکی و عربی 1402

اول از همه اینکه مانتوی جلوباز هیچ سنخیتی با حجاب اسلامی ندارد مگر اینکه زیر مانتو، بلوز گشاد و بلند تا روی زانو پوشیده باشید. در عوض مانتوی جلوبسته که تنگ و اندام نما نباشد بسیار شیک و مطابق با احکام حجاب است. قد مانتو هم بهتر است تا زیر زانو باشد.

مدل حجاب روسری ایرانی و ترکی و عربی 1402

اگر شما درشت اندام یا اصطلاحا چاق هستید پوشیدن مانتوهای تیره رنگ گزینه مناسبی برای شماست. همچنین از مانتوهایی که خطوط افقی تیره و توپر دارند و با دارای اشکال هندسی بزرگ هستند استفاده نکنید.

لباس دخترانه اسپرت و شیک مجلسی

مدل حجاب روسری ایرانی و ترکی و عربی 1402

پوشیدن حجاب و سایر لباس‌ها – مانند نقاب، چادر یا برقع – اغلب به‌عنوان عرف مورد نیاز اسلام اشتباه گرفته می‌شود. با این حال، پوشش به اصطلاح یکی از ارکان پنج گانه اسلام نیست، و هم قرآن (کتاب مقدس اسلام ) و هم حدیث (روایات یا سخنان پیامبر اسلام ) در مورد پوشش مناسب تا حدودی مبهم هستند. در میان دانشمندان مسلمان اتفاق نظر وجود دارد که هم زنان و هم مردان باید متواضعانه لباس بپوشند، اما آنها همچنان به بحث در مورد میزان پوشش زنان و اینکه آیا این پوشش شامل سر، صورت یا کل بدن می شود، هستند. برخی طرفدار عمل به اصطلاح حجاب هستند، در حالی که برخی دیگر معتقدند که شریعت- قانون اسلام – چیزی جز پوشش محافظه کارانه نمی خواهد. در واقع حجاب بودن زن به تفاسیر شرع، موقعیت جغرافیایی، قانون مدنی و انتخاب شخصی بستگی دارد.

رواج حجاب مدت‌ها قبل از ظهور اسلام در قرن هفتم بوده است و در قرن بیست و یکم توسط برخی مسیحیان و یهودیان همچنان رعایت می‌شود. بنابراین اسلام قرارداد حجاب را اختراع نکرد ، اما احتمالاً آداب و رسوم محلی را در طول قرن ها در سراسر شبه جزیره عربستان و جنوب شرقی آسیا، شمال آفریقا و جنوب اروپا گنجانده است. در نتیجه، بسیاری از زنان به دلیل سنت، حجاب و دیگر پوشش‌ها را بر تن می‌کنند. برخی از زنان طبق قانون موظف به داشتن حجاب هستند، همانطور که در ایران از زمان انقلاب اسلامی چنین بوده است(1978-1979). علاوه بر این، یک زن بسته به شرایط ممکن است حجاب داشته باشد. اگر در خانه، محل کار، انجام امور یا شرکت در یک رویداد اجتماعی باشد، ممکن است حجاب داشته باشد یا نباشد. بنابراین عمل به حجاب صرفاً یک رسم مذهبی نیست، بلکه گاهی یک الزام مدنی یا یک انتخاب شخصی و فرهنگی است.

شاید به این دلیل که حجاب به عنوان یک عمل می تواند بسیار روان باشد، حجاب به عنوان یک لباس و سایر اشکال حجاب در طول زمان و مکان معانی اغلب رقابتی پیدا کرده است. در قرن بیست و یکم، زنان مسلمانی که حجاب را انتخاب می‌کنند، از نظر برخی افراد بی‌آموز، مظلوم یا رادیکال سیاسی دیده می‌شوند. با این حال، حجاب همچنین می تواند به عنوان نمادی از تقوا، آزادی بیان مذهبی، حریم خصوصی یا سنت فرهنگی تلقی شود.

امتیاز بدهید
مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.