عکس و بیوگرافی منیژه حکمت و همسرش

در عکس و بیوگرافی منیژه حکمت و همسرش می توانید با یکی از فعالان سینمای ایران در امر کارگردانی را و ناگفته های خصوصی او را بیشتر بشناسید.

عکس و بیوگرافی منیژه حکمت و همسرش

منیژه حکمت متولد اسفند ماه ۱۳۴۱ در شهر اراک، تهیه‌کنندگان و کارگردانان ایرانی است.

اولین فیلم وی فیلم زندان زنان بود و پس از آن فیلم سه زن و لالایی را ساخت. او همسر سابق جمشید آهنگرانی، کارگردان پیش‌کسوت سینمای ایران است.

عکس و بیوگرافی منیژه حکمت و همسرش

شروع فعالیت

من خودم از اراک آمدم. قبل از انقلاب از سینمای آزاد، سینمای جوان و از 18 سالگی وارد سینمای حرفه ای شدم. همه مسیر را خودم شروع کردم و ادامه دادم. بصورت جدی فعالیت هنری او از سال 1366 زمانی که 25 ساله بود بعنوان منشی صحنه فیلم خانه ای مثل شهر شروع کرد و همزمان مسئول لباس و طراح صحنه نیز بود.

عکس و بیوگرافی منیژه حکمت و همسرش

بازیگری

اولین و آخرین تجربه بازیگری خانوم حکمت در سال 1369 با فیلم آپارتمان شماره 13 بود، و بعد از آن در هیچ فیلمی بازی نکرد.

شهرت

عکس و بیوگرافی منیژه حکمت و همسرش
شهرت او در سال 1381 با جوایز مختلف و موفقیت فیلم زندان زنان به کارگردانی وی بود.

تهیه کنندگی و کارگردانی

در سال۱۳۸۱ با تهیه کنندگی و کارگردانی اولین فیلم بلند خود «زندان زنان» گوی رقابت را از دیگر بانوان سینمایی همدوره ای اش ربود و بیشترین جوایز را از جشن خانه سینما از آن خود کرد.

تهیه کنندگی میلیاردی

عکس و بیوگرافی منیژه حکمت و همسرش

منیژه حکمت به همراه علی سرتیپی یکی از پرفروش ترین فیلم های کودک دهه ۹۰ را به کارگردانی مرضیه برومند تهیه کنندگی کرد تا به لیست تهیه کنندگان میلیاردی سینمای ایران بپیوندد.

حمایت و انتقاد از روحانی

حکمت از جمله ۱۴۰ هنرمند ایرانی بود که با امضاء طوماری در مورخ ۲۲ خرداد ۱۳۹۲، همراه با سایر اصلاح طلبان و اعتدالگرایان، ضمن قدردانی انصراف عارف به نفع روحانی، از نامزدی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ حمایت علنی کرد ولی بعدها از کار خود پشیمان شد و علنا اعلام کرداگر به سال 92 برگردم به روحانی رای نخواهم داد.

عکس و بیوگرافی منیژه حکمت و همسرش

ازدواج

منیژه حکمت با جمشید آهنگرانی طراح صحنه و کارگردان ازدواج کرده است این زوج صاحب دو فرزند دختر بنام پگاه آهنگرانی و مهشید هستند که پگاه از بازیگران جنجالی سینماست.

عکس و بیوگرافی محسن جعغری راد مستندساز

بیوگرافی جمشید آهنگرانی

جمشید آهنگرانی، طراح صحنه، طراح لباس و نویسنده سینما و تلویزیون، در آثاری همچون فیلم سینمایی «خواهران غریب»، فیلم سینمایی «زندان زنان» و فیلم سینمایی «گراند سینما» فعالیت داشته است.

بیوگرافی پگاه آهنگرانی

پگاه آهنگرانی بازیگر و کارگردان زن ایرانی متولد 2 مرداد 1363 در تهران می باشد

عکس و بیوگرافی منیژه حکمت و همسرش

هم اکنون 33 سال سن دارد.وی فرزند منیژه حکمت کارگردان سینما است و پدرش جمشید آهنگرانی است و یک خواهر به نام مهشید دارد.وی مجرد است و ازدواج نکرده است.تحصیلات : وی تحصیلاتش را در هنرستان موسیقی ناتمام گذاشت.

بیماری قلبی

منیژه حکمت، به علت بیماری قلبی در صبح روز ۳ مرداد ۱۳۹۵ به مدت چند روز در بیمارستان پارس بستری، و تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت, و این عمل با موفقیت انجام شد.

 

کارگردانی

لالایی (۱۳۸۷) سه زن (۱۳۸۵) زندان زنان (۱۳۷۹)

تهیه کنندگی

خماری (۱۳۹۴) شهر موش‌ها ۲ (۱۳۹۳) ورود آقایان ممنوع (۱۳۸۹) پوپک و مش ماشاالله (۱۳۸۸) چیزهایی هست که نمی‌دانی (۱۳۸۷) صداها (۱۳۸۷) لالایی (۱۳۸۷) سه زن (۱۳۸۵) زندان زنان (۱۳۷۹) شبیخون (۱۳۷۶)

برنامه‌ریز

دختری با کفشهای کتانی (۱۳۷۷) جوانمرد (۱۳۷۵) پاکباخته (۱۳۷۴) شاخ گاو (۱۳۷۴) گروگان (۱۳۷۴) چشم شیطان (۱۳۷۲) دلاوران کوچه دلگشا (۱۳۷۱)

منشی صحنه

شهر
خاکستری (۱۳۶۹) گربه آوازخوان (۱۳۶۹) خانه‌ای مثل شهر (۱۳۶۶)

دستیار کارگردان

پاکباخته (۱۳۷۴) شاخ گاو (۱۳۷۴) چشم شیطان (۱۳۷۲) دلاوران
کوچه دلگشا (۱۳۷۱)

طراح اولیه داستان

سه زن (۱۳۸۵)

ساخته ها

مشاور فیلمنامه سه زن (۱۳۸۵) بازیگر آپارتمان شماره ۱۳ (۱۳۶۹) مدیر تولید مادرزن سلام (۱۳۸۵) دختری با کفشهای کتانی (۱۳۷۷) شبیخون (۱۳۷۶) سرمایه‌گذار سه زن (۱۳۸۵) جوانمرد (۱۳۷۵) جانشین مدیر تولید جوانمرد (۱۳۷۵) طراح صحنه گراند سینما (۱۳۶۷) مسئول لباس گراند سینما (۱۳۶۷) جوایز ۱۳۸۱: بهترین فیلمنامه برای فیلم زندان زنان در جشن خانه سینما ـ دوره ششم ۱۳۸۱: بهترین فیلم برای فیلم زندان زنان در جشن خانه سینما ـ دوره ششم ۱۳۸۱: کاندیدای بهترین فیلم به انتخاب انجمن منتقدان و نویسندگان برای فیلم زندان زنان در جشن خانه سینما ـ دوره ششم ۱۳۸۱: تقدیرنامه کلیسای جهانی برای فیلم زندان زنان در جشنواره بین‌المللی فیلم سه قاره فریبورگ ـ دوره هفدهم (سوئیس) ۱۳۸۱: جایزه عفو بین‌الملل برای فیلم زندان زنان در جشنواره بین‌المللی فیلم رتردام ـ دوره سی و دوم (هلند) ۱۳۸۱: کاندیدای بهترین فیلم برای فیلم زندان زنان در جشنواره بین‌المللی فیلم براتیسلاوا ۱۳۸۱: کاندیدای بهترین فیلم برای فیلم زندان زنان در جشنواره بین‌المللی فیلم گیخون ۱۳۸۱: کاندیدای بهترین فیلم برای فیلم زندان زنان در جشنواره بین‌المللی فیلم هاوایی

بیوگرافی مریم مومن و همسرش سامان

منیژه حکمت

 

امتیاز بدهید
مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.