عکس و بیوگرافی ماهایا پطروسیان و همسرش

ماهایا پطروسیان، بازیگر و کارگردان ایرانی است که در ۱۹۷۵ در تهران به دنیا آمد. وی فارغ التحصیل رشته بازیگری از دانشکده هنرهای زیبا در دانشگاه تهران است.

پطروسیان با شروع حضور در تئاتر، فعالیت هنری خود را آغاز کرد. او در سال ۱۳۸۰ به عنوان بازیگر نقش اول فیلم «خواب و بیدار» به کارگردانی محمدعلی نجف‌نژاد به سینمای ایران وارد شد. پس از آن، در فیلم‌های مختلف شامل «آخرین بار»، «باغ مظفر»، «باغ قصر»، «جادوگر» و «آخرین نفس» نقش‌آفرینی کرده است.

عکس و بیوگرافی ماهایا پطروسیان و همسرش

پطروسیان همچنین به عنوان کارگردان نام‌آور فعال بوده و در سال ۱۳۹۴ فیلم سینمایی «پاسخ به سوالات جبر» را به کارگردانی خودش ساخت. او همچنین در برنامه‌های تلویزیونی مختلف شامل «بهترین‌ها»، «دورهمی» و «جشنواره فجر» حضور داشته است.

ماهایا پطروسیان برای بازیگری و کارگردانی خود، جوایز مختلفی را دریافت کرده است. از جمله جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن در فستیوال فیلم فجر برای فیلم «آخرین نفس» و جایزه بهترین کارگردان در جشنواره فجر برای فیلم «پاسخ به سوالات جبر».

عکس و بیوگرافی ماهایا پطروسیان و همسرش

شروع فعالیت

ماهایا پطروسیان بازیگری ایرانی است که در سال ۱۳۶۴ در تهران متولد شد. وی از سنین کودکی علاقه زیادی به هنر داشت و در سال ۱۳۸۲ با بازی در فیلم “آنجلینا” به عنوان بازیگر حرفه‌ای وارد دنیای هنر شد.

پس از آن، ماهایا پطروسیان در فیلم‌های مختلف شرکت کرد و نقش‌های متعددی را بازی کرد. او در فیلم‌های “آخرین قصاب”، “باغچه‌های زیر آسمان”، “باغ مظفر”، “برف گیر”، “عشق من عصبانی” و بسیاری دیگر حضور داشت.

علاوه بر بازیگری، ماهایا پطروسین همچنین به عنوان کارگردان و تهييج كننده فعاليت مي كند. او تجربيات خود را در فيلم سازي را نيز به كار گيرده است.

عکس و بیوگرافی ماهایا پطروسیان و همسرش

خانواده

ماهایا پطروسیان که در صنعت سینما، تلویزیون و تئاتر فعالیت می‌کنند، دارای خانواده شامل پدر و پسر و دختر است که همگی با نام هنری “پطروسیان” شناخته می‌شوند.

پدر خانواده، “ماهایا پطروسیان” بازیگر سینما و تئاتر بود که در دوران ۴۰ تا ۸۰ سالگی فعال بود. از فیلم‌های معروف او می‌توان به “باغ آفتاب”، “شب آخر” و “جشن عروس” اشاره کرد.

پسر خانواده، “آیدین پطروسیان” نیز بازیگر سینما و تلویزیون است که در فضای هنر به شهرت رسید. از فعالیت‌های او مجموعه‌های تلویزیونی “باغ مظفر”، “حق شناس” و فیلم “چشم هایش را بست” قابل ذکر هستند.

دختر خانواده، “آیدا پطروسیان” نیز بازیگر سینما و تلویزیون است که در فضای هنر به شهرت رسید. از فعالیت‌های او مجموعه‌های تلویزیونی “شبکه”، “دوربین مخفی” و فیلم “پایتخت ۵” قابل ذکر هستند.

عکس و بیوگرافی ماهایا پطروسیان و همسرش

ازدواج

ماهایا پطروسیان همسر بازیگر مشهور آمریکایی، پتر دینکلاج می‌باشد. آنها در سال ۲۰۱۴ ازدواج کرده‌اند و دارای یک فرزند به نام اونورا هستند.

عکس و بیوگرافی شاهین لو و همسرش

عکس و بیوگرافی ماهایا پطروسیان و همسرش

کم کاری

طبعا بازیگرانی كه در آن دوره وارد این حرفه شدند راه سختی را طی كردند و دشواری بسیاری را به جان خریدند تا راه را برای بازیگران دهه‌های بعد هموار كنند و نگاه جامعه را به این حرفه تغییر دهند. با این وجود راه بازیگر شدن و ورود به این حرفه به شكل اصولی‌اش چه برای مردان و چه برای زنان همچنان سخت و دشوار است. البته در دهه 80 تغییراتی به وجود آمد كه باعث شد برخی صرفا به جهت داشتن چهره خوب وارد سینما شوند اما كماكان شما می‌بینید بازیگرانی كه توانایی بالاتری دارند بیشتر به چشم می‌آیند؛ بازیگرانی كه قادر هستند از پس نقش‌های سخت و پیچیده بربیایند و از ریسك كردن هراسی ندارند. من فكر می‌كنم مردم می‌دانند بازیگری كار سختی است و بازیگران حتما باید در نقش‌های مختلف حضور داشته باشند و در هر زمینه‌ای توانایی‌شان محك بخورد.

عکس و بیوگرافی ماهایا پطروسیان و همسرش

حاشیه ها

ماهایا پطروسیان بازیگر ایرانی است که در سال ۱۹۷۸ در تهران به دنیا آمد. او فارغ التحصیل رشته بازیگری از دانشگاه هنر تئاتر است،حاشیه های او شامل موارد زیر است:

1- در سال ۲۰۰۶، ماهایا پطروسیان برای نقش اول فیلم “خواب و بیدار” به جشنواره فجر رفت و جایزه بهترین بازیگر زن را برای خود به دست آورد.

2- در سال ۲۰۱۳، ماهایا پطروسیان بعد از انتشار عکس های بدون حجاب خود در شبکه های اجتماعی، با شدیدترین انتقادات و نظرات منفی مخالفت کاربران روبرو شد.

3- ماهایا پطروسیان در سال ۲۰۱۴ به عنوان دبیر جشنواره فجر منصوب شد و تلاش کرد تا با تغییرات جدید، جذاب‌تر و متفاوت‌تر از سال‌های گذشته، این جشنواره را برگزار کند.

4- در سال ۲۰۱۷، ماهایا پطروسیان به عنوان بازیگر نقش اول فیلم “آخرین باری که دیدمت” به جشنواره فجر رفت و جایزه بهترین بازیگر زن را برای خود به دست آورد.

5- در سال ۲۰۱۹، ماهایا پطروسیان در فیلم “بعد از تو” با بازیگرانی همچون لیلا حاتمی و شبنم قلی‌خانی همکاری کرد.

عکس و بیوگرافی ماهایا پطروسیان و همسرش

علایق

خانم ماهایا پطروسیان مطالعه و پیاده روی علاقه زیادی دارد

  آثار سینمایی

    مجرد ۴۰ ساله ۱۳۹۳ شاهین باباپور
    اسب حیوان نجیبی است ۱۳۸۹ عبدالرضا کاهانی
    ازدواج در وقت اضافه   ۱۳۸۸ سعید سهیلی
    تاکسی نارنجی ۱۳۸۷ ابراهیم وحیدزاده
    خواب لیلا ۱۳۸۶ مهرداد میرفلاح
    شبی در تهران ۱۳۸۶ بهرام کاظمی
زن بدلی ۱۳۸۴ مهرداد میرفلاح
    پیشنهاد ۵۰ میلیونی ۱۳۸۴ مهدی صباغ‌زاده
    انتخاب ۱۳۸۳ تورج منصوری
    هشت پا ۱۳۸۳ علیرضا داوودنژاد
    ملاقات با طوطی ۱۳۸۲ علیرضا داوودنژاد
    عروس خوش قدم ۱۳۸۱ کاظم راست گفتار
    دختری بنام تندر ۱۳۷۹ حمیدرضا آشتیانی‌پور
    هفت پرده ۱۳۷۹ فرزاد موتمن
    کمکم کن ۱۳۷۷ رسول ملاقلی پور
    قاصدک ۱۳۷۵ قاسم جعفری
    نابخشوده ۱۳۷۵ ایرج قادری
    حسرت دیدار ۱۳۷۳ احمد زینال زاده
    راز گل شب بو ۱۳۷۲ سعید خورشیدیان
    هنرپیشه ۱۳۷۱ محسن مخملباف
    دیگه چه خبر!؟ ۱۳۷۰ تهمینه میلانی
    ناصرالدین شاه آکتور سینما ۱۳۷۰ محسن مخملباف
    پرده آخر ۱۳۶۹ واروژ کریم‌مسیحی
    عشق و مرگ محمدرضا اعلامی
زمان پخش سریال شربت زغال اخته از جم تی وی

عکس و بیوگرافی ماهایا پطروسیان و همسرش

سریال ها

      شیخ مفید
    گلمنگلی
    باچراغهای خاموش
    ۳ کیلومتر جلوتر
    سیاه و سفید

 

 نمایش ها

    دختر گل فروش
    معرکه در معرکه
    عشق آباد

 

امتیاز بدهید
مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.