معرفی زیباترین مانتوهای کتی و نکاتی برای ست کردن

مانتو کتی یکی از انواع پرطرفدار مانتو است که می‌توانید در مناسبتها و موقعیتهای مختلفی آن را بپوشید و ظاهر شیک و جذابی داشته باشید.

هر چند سال یکبار مانتو کتی ترند می‌شود و رنگها و طرحهای متنوعی از آن را در فروشگاهها می‌بینید. اما این مدل مانتو را می توانید در بقیه اوقات هم بپوشید و هیچ‌وقت قدیمی و تکراری نمی‌شود. چون هم بسیار راحت است و هم قابلیت ست شدن با انواع لباسها و اکسسوریها را دارد.

داشتن حداقل یک مانتو کتی در کمد لباستان، دستتان را برای داشتن استایلهای کلاسیک، رسمی و حتی ساده باز می‌گذارد. اگر به فکر خرید این مدل مانتو هستید، پیشنهاد می‌کنیم همراه ما باشید تا نکاتی را درباره نحوه ست کردن آن با هم بررسی کنیم و چند مدل زیبا و متنوع را ببینیم.

 

به چه مانتویی کتی می‌گوییم؟

مانتو کتی همان‌طور که از اسمش پیداست، لباسی مابین کت و مانتو است. الگوی دوخت این مانتو شباهت زیادی به کت دارد. پارچه‌ای هم که طراح و خیاط برای دوخت این مانتو انتخاب می‌کنند، با توجه به استایل و مراسمی که قرار است مانتو در آن پوشیده شود، تغییر می‌کند.

با ترکیب مانتو کتی و انواع شلوار و کفش و اکسسوری می‌توانید برحسب موقعیت و علاقه خودتان استایلهای شیک و زیبایی داشته باشید.

مانتو کتی را می‌توانید با کفش و شلوار متناسب ست کنید تا استایل مناسب مهمانی یا حتی کلاسیک داشته باشید. ممکن است بخواهید با توجه به ترند سال، مانتو را اورسایز تهیه کنید یا تیپ اسپرت و مینیمال را ترجیح دهید. درهرحال سادگی مانتو کتی به کاربردی بودن آن کمک زیادی می‌کند.


چند نمونه مانتو کتی

برای اینکه بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید، چند مدل مانتو کتی ببینیم:

1. مانتو کتی زنانه سرژه رنگ مشکی

مانتو کتی زنانه سرژه مدل 216598 رنگ مشکی

این مانتو جلوباز است و می‌توانید آن را در مهمانیها و موقعیتهای غیررسمی بپوشید. جنس مانتو از ژاکارد است.

مشاهده قیمت و تصاویر مانتو

 

2. مانتو کتی زنانه سرژه مدل یقه هفت دوخت‌دار

این مانتو از پارچه لینن تهیه شده است؛ یقه آرشال و جلوباز است و می‌توانید در مهمانی و فعالیتهای روزمره آن را بپوشید.

مشاهده قیمت و تصاویر مانتو

 

3. مانتو کتی زنانه سرژه رنگ کرم

مانتو کتی زنانه سرژه رنگ کرم

جنس این مانتو کرپ است و وجود دکمه و یقه انگلیسی، ظاهری رسمی و اداری به آن داده است. البته می‌توانید در موقعیتهای روزانه هم از آن استفاده کنید.

مشاهده قیمت و تصاویر مانتو

 

4. مانتو کتی زنانه سرژه مدل راه‌راه رنگ طوسی

مانتو کتی زنانه سرژه مدل راه‌راه رنگ طوسی

پارچه لینن راه‌راه این مانتو و جلوباز بودن آن، مانتو کتی را تبدیل به یک مدل خاص برای مهمانی کرده است.

مشاهده قیمت و تصاویر مانتو

 

5. مانتو کتی زنانه سرژه مدل هفت دوخت‌دار

مانتو کتی زنانه سرژه مدل هفت دوخت‌دار

این مدل با پارچه لینن دوخته شده است و قد کوتاه و یقه آرشال دارد که آن را هم برای مهمانی و هم کاربرد روزانه مناسب کرده است.

مشاهده قیمت و تصاویر مانتو

 

6. مانتو کتی زنانه کیکی رایکی

مانتو کتی زنانه کیکی رایکی

اگر دوست دارید یک مانتو کتی خاص بپوشید، این مدل راه‌راه با یقه برگردان و قد کوتاه که با دکمه بسته می‌شود، برایتان مناسب است.

مشاهده قیمت و تصاویر مانتو

 

7. مانتو کتی زنانه زیبو

مانتو کتی زنانه زیبو

اگر از طرحهای ساده خسته شده‌اید، حتما این مدل با پارچه طرحدار و یقه انگلیسی را می‌پسندید. جنس این مانتو از پلی‌استر است و با یک دکمه بسته می‌شود.

مشاهده قیمت و تصاویر مانتو

 

8. مانتو کتی زنانه نیزل

مانتو کتی زنانه نیزل

جنس این مانتو، لینن است و برای پوشیدن در مهمانی یا استفاده روزانه مناسب است. این مانتوی طرحدار با دکمه بسته می‌شود و یقه برگردان دارد.

مشاهده قیمت و تصاویر مانتو

 

9. مانتو کتی زنانه السانا مدل آشا

مانتو کتی زنانه السانا مدل آشا

این مانتو از پارچه مازراتی تهیه شده است و دکمه‌نما و جیب‌نما دارد. یقه انگلیسی مانتو ظاهر شیکی به آن داده است. این مانتوی جلوباز در سایزهای مختلفی موجود است.

مشاهده قیمت و تصاویر مانتو

 

10. مانتو کتی زنانه السانا مدل شاهان

مانتو کتی زنانه السانا مدل شاهان

این مانتوی خوش‌رنگ با قد کوتاه و یقه انگلیسی دوخته شده است؛ یک برش از سرشانه دارد و جلوی مانتو، دو دکمه‌نما دارد که ان را زیباتر کرده است.

مشاهده قیمت و تصاویر مانتو


هنگام خرید مانتو کتی به چه نکاتی توجه کنیم؟

1. اندازه مناسب

مانتویی را خریداری کنید که کاملا اندازه شما باشد، مگر اینکه به مانتوهای اورسایز علاقه داشته باشید. محل قرارگیری درز سرشانه و همچنین قد آستین در متناسب بودن مانتو بسیار موثر است. قد مانتو را با توجه به اندام و قد خودتان انتخاب کنید. اگر قد شما کوتاه است، سعی کنید قد مانتو با زانوهایتان فاصله بیشتری داشته باشد تا به کشیده شدن اندامتان کمک کند. فارغ از اصول و قواعد، درنهایت این شما هستید که تصمیم می‌گیرید قد مانتویتان چقدر باشد.

دور کمر و دور سینه مانتو هم باید طوری باشد که بعد از بسته شدن دکمه‌ها، حرکت دادن دستها برایتان سخت نباشد و مانتو در این نواحی کشیده نشود و چین نخورد.

2. مدل دلخواه و آراسته

هر مدلی برای همه اندامها مناسب نیست؛ اما شما حق دارید براساس سلیقه‌تان مدل مانتو کتی را انتخاب کنید. البته تناسب مدل مانتو با ساختار اندامیتان، ظاهر جذاب‌تری به شما می‌بخشد.

اگر اندام ریزی دارید، بهتر است مانتوهایی بخرید که پارچه‌های آن ایستادگی بیشتری داشته باشد. برعکس پارچه‌هایی که ریزش بیشتری دارند برای اندامهای درشت، مناسب‌تر هستند و کمی از درشتی اندام را می‌پوشانند.

مانتو لنین اسپرت

مدل یقه هم تاثیر زیادی بر کشیدگی و ظرافت اندامتان خواهد داشت. یقه‌های کشیده‌تر، اندام شما را بلندتر و باریکتر نشان می‌دهند. همچنین برشهای عمودی روی مانتو، جلوه ظریفتر و لاغرتری به هیکل شما می‌دهند. بنابراین چنانچه قدتان بلند است از مانتویی با برشهای عمودی استفاده نکنید. اگر اندام درشت یا چاقی دارید، بهتر است دکمه‌های بزرگی روی مانتوی شما نصب نباشد.

رنگها هم در استایل و جذابیت مانتو موثرند. رنگ تیره برای اندامهای درشت مناسب است و رنگهای روشن، چاقی و درشتی اندام را بیشتر نشان می‌دهند.

 

روش ست کردن مانتو کتی

مانتو را می‌توانید براساس استایل یا رنگ موردنظرتان ست کنید و با مدلهای مختلف شلوار، کفش و اکسسوری بپوشید.

1. استایل منوکروم با مانتو کتی

شما می‌توانید استایل تک‌رنگ یا منوکروم را برای خودتان انتخاب کنید و شلواری همرنگ مانتو بپوشید. اگر یقه مانتو باز است، می‌توانید یک بلوز یقه اسکی همرنگ هم زیر مانتو بپوشید.

استایل تک‌رنگ اندام شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد و با توجه به مدل و رنگ انتخابی می تواند رسمی، کلاسیک، مینیمال یا کژوال باشد.

اگر قد مانتوی شما کوتاه باشد، همرنگ بودن آن با شلوار، بی‌شباهت به همان کت و شلوار معروف نیست که استایل شیک و کلاسیک خانمها از قدیم تاکنون بوده است. شما می‌توانید آن را با کفشهای کلاسیک یا پاشنه بلند بپوشید.

2. استایل ساده و کژوال

اگر مانتویی با رنگهای خنثی مثل خاکستری یا قهوه‌ای انتخاب کنید و آن را با شلوار جین بپوشید، یک استایل ساده و بی‌دردسر خواهید داشت که برای قرارهای دوستانه بسیار مناسب است. این استایل به اغلب اندامهای می‌آید و می‌توانید به‌سرعت آماده شوید. چنانچه همزمان از کفش چرم استفاده کنید، استایلتان رسمی‌تر می‌شود. بهتر است مانتو کتی را با کفش کتانی نپوشید؛ اما بعضی از مدلهای غیررسمی‌تر آن را می‌توانید با بعضی از کفشهای اسپرت ست کنید؛ به شرطی که شلوار و کیف و سایر اکسسوریهای شما هم با این استایل متناسب باشد.

3. ست کردن مانتو کتی با لگ

در پاییز و زمستان می‌توانید به همراه مانتو کتی با پارچه ضخیم، از شلوار جذب یا لگ و بوت یا نیم‌بوت هم استفاده کنید.

4. پوشیدن مانتو کتی با شلوار چاکدار

پوشیدن این مدلها با هم از چند سال قبل رواج پیدا کرده است. شما می‌توانید به همراه آن، یک کفش پاشنه بلند هم بپوشید و یک تیپ خاص را به نمایش بگذارید.

5. استایل مجلسی با مانتو کتی

اگر می‌خواهید مانتو کتی را در یک مهمانی بپوشید، می‌توانید از پارچه‌های شاین استفاده کنید؛ البته به شرطی که متناسب با اندام شما باشد.

همچنین مانتوهایی که رویشان جواهردوزی و سنگ‌دوزی شده باشد، برای مهمانیها بسیار مناسبند.

 

نکاتی که بهتر است هنگام ست کردن مانتو کتی رعایت کنید:

خرید مانتو کتی براساس رنگ

  • رنگهای مشکی، سرمه‌ای، یشمی و طوسی برای موقعیتهای رسمی بسیار مناسب هستند و به‌راحتی هم ست می‌شوند. استفاده از یک یا دو اکسسوری رنگی یا سفید در کنار این رنگها، از سادگی استایل شما کم می‌کند و جذابیت بیشتری به آن می‌دهد.
  • اکثر افراد رنگهای مشکی یا خنثی مثل خاکستری و کرم را ترجیح می‌دهند؛ چون این رنگها راحت‌تر ست می‌شوند، به اکثر افراد می‌آیند و ریسک کمتری دارند. اما گاهی هم از رنگهای جسورانه مثل قرمز، بنفش یا زرد استفاده کنید. می‌توانید این مانتوها را با شلوار جین یا پارچه‌ای تیره یا سفید بپوشید تا جلوه بیشتری داشته باشند.
  • هنگام انتخاب رنگ مانتو بهتر است به رنگ پوست، اندام، سن و موقعیتی که می‌خواهید مانتو را بپوشید، توجه کنید.
  • چنانچه قصد دارید با توجه به رنگ پوستتان، رنگ مانتو را انتخاب کنید، برای رنگ پوست سرد می‌توانید از رنگهای سبز، آبی و نقره‌ای استفاده کنید. اگر رنگ پوست شما گرم است، رنگهای زرشکی، طلایی و ارغوانی به شما بیشتر می‌آیند.
  • اگر می‌خواهید یک مانتو کتی مرغوب و گران‌قیمت بخرید و سالها از آن استفاده کنید، بهتر است رنگهای کلاسیک یا نود مثل قهوه‌ای، مشکی، کرم یا سرمه‌ای را انتخاب کنید که همیشه مد هستند و قدیمی نمی‌شوند.

 

انتخاب مانتو کتی براساس طرح پارچه و مدل

  • اگر مانتوی شما از پارچه طرحدار تهیه شده است، بهتر است شلوار و شالتان ساده باشد تا از شلوغی استایلتان جلوگیری کنید و زیبایی مانتو هم جلوه بیشتری داشته باشد. اما اگر پارچه مانتو ساده است، می‌توانید از شال طرحدار هم استفاده کنید.
  • مانتو کتی چهارخانه را هم می‌توانید با شلوار ساده رسمی و هم با شلوار جین بپوشید و استایلهای متنوع و متفاوتی را تجربه کنید. البته اگر اندام درشتی دارید، پیشنهاد ما چهارخانه‌های ریز است. چهارخانه درشت، برای افراد لاغر مناسب تر است؛ چون آنها را درشت‌تر نشان می‌دهد.
  • پارچه‌هایی با راه‌راه عمودی، اندام را کشیده و لاغر می‌کنند و برای مراسم رسمی هم مناسب هستند.
  • اگر اندام لاغری دارید، پوشیدن مانتویی که دکمه‌های بزرگ یا دو ردیف دکمه دارد، شما را پرتر نشان می‌دهد. همچنین استفاده از مدلهایی با برشهای افقی و یقه‌های بزرگ برای شما مناسب‌تر هستند.

 

ملاکهای دیگری برای انتخاب مانتو کتی

  • برای انتخاب شلوار و کفش مناسب مانتو کتی، می‌توانید به ترند سال هم توجه کنید. بعضی وقتها استایلهایی ترند می‌شوند که شاید در حالت عادی کسی آنها را انتخاب نمی‌کرد. پس تعجب نکنید اگر طبق مد سال، مانتو کتی گاهی با کفشهای متفرقه یا شلوارهای عجیب، ست می‌شود.
  • اگر نوجوان هستید و دوست دارید مانتو کتی بپوشید، بهتر است رنگهای شاد را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از پارچه‌های چهارخانه یا طرحدار استفاده کنید. این مدل مانتو کمی شما را پخته‌تر و خانم‌تر نشان می‌دهد. بهتر است استایلتان را اسپرت یا کژوال تعیین کنید؛ مثلا مانتو را با شلوار جین بپوشید.
  • شلوار راسته، همیشه کاربردی است و به‌دلیل سادگی و راحتی، مدتها می‌توانید آن را به همراه مانتو کتی بپوشید و یک استایل کلاسیک جذاب داشته باشید.
  • هنگام ست کردن مانتو کتی، فقط به شلوار توجه نکنید. کفشها و سایر اکسسوریهای شما مثل کیف، عینک دودی و ساعت هم باید با استایل انتخابی شما متناسب باشند.
  • در هر فصل به جنس پارچه مانتو هم دقت کنید. برای فصول سرد سال می‌توانید از پارچه‌های پشمی یا فاستونی استفاده کنید و مانتو دارای آستر باشد تا شما را گرم نگه دارد. در فصل تابستان از پارچه‌های خنک‌تر مثل شانتون و کتان استفاده کنید. پارچه جین برای استایل غیررسمی بسیار مناسب است.
  • هنگام خرید علاوه بر قیمت به کیفیت کار هم توجه کنید. جنس پارچه مانتو در دوام آن، بسیار اهمیت دارد؛ مهم است که با چند بار شستشو، مانتوی شما خراب نشود. به تمیزی دوخت مانتو کتی هم دقت کنید. کیفیت خوب برش و دوخت کمک می‌کند مانتو ایستادگی و فرم خوبی روی تن شما داشته باشد.

5/5 - (2 امتیاز)
مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.